We duiken achter de schermen met Bloemenbureau Holland

180 Stories: we duiken achter de schermen om inzicht te krijgen in hoe ons werk tot stand komt.

Stephane Lecoq & Wendy van Luyck
180 Stories Bloemenbureau Holland

Toen Bloemenbureau Holland ons vroeg om een nieuwe spraakmakende campagne, vonden we het tijd om het allemaal eens wat harder op de man te spelen. Tijd om te onderkennen hoe belangrijk het nou echt is wat bloemen doen en om de simpele waarheid te vertellen: we hebben meer bloemen nodig.

Bloemen geven hoop, liefde, drama en alles ertussenin. Elk moment van ons leven weten ze te verrijken - de grote en de doodgewone. En dat kun je nooit genoeg hebben.

In eerste instantie dachten we aan een collage van stockmateriaal, fotografie en illustratie. Samen met het Bloemenbureau en de productiemaatschappij veranderde dat echter al gauw in een shoot van 5 dagen met 48 acteurs in tientallen scènes vol menselijkheid en emotie.

Na het in elkaar puzzelen van al dat materiaal in de edit legden we er simpele neon-titels overheen. Maar toen: de woorden. Die werden tot leven gebracht door spoken word artist Dusty - in zowel zijn moedertaal Engels als het Nederlands. Zijn performance tilde de hele film naar een hoger niveau, met meer emotie en gravitas. Dankzij zijn stem voel je dat deze campagne ons echt allemaal aangaat.

180 Stories Bloemenbureau Holland
Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk, en wilden we dat het werk daar dichtbij bleef.
Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →