We duiken achter de schermen met bonprix

180 Stories: we duiken achter de schermen om inzicht te krijgen in hoe ons werk tot stand komt.

Rachel Kennedy, Brenda Waegemaekers & Stephane Lecoq
180 Stories bonprix

Wil je de waarheid horen

Bonprix was weliswaar een aardig succesvolle webwinkel geworden, maar ze wisten dat ze, als ze in dit tempo internationaal door zouden groeien, een probleem hadden.

Dat probleem kon je voelen als je over hun werkvloer liep, zeiden ze. En toen we daar liepen, zagen we meteen wat ze bedoelden. Ze waren hun stem kwijt. In die stem weerklonk niet alleen de passie en betrokkenheid van het team, maar het was ook wat ze verbond met hun vrouwelijke publiek van 30-plussers.

Dit bedrijf hield van wat het deed.

Ze vonden hun klanten geweldig.

Ze vonden alle vrouwen geweldig.

Echt allemaal.

En ze waren obsessief bezig om hun producten net zo veelzijdig en divers te maken als al die vrouwen; daarom hadden ze meer dan 30.000 outfits. Maar in het merk was daar was niks van terug te vinden.

Ze waren, zoals zovelen in de categorie, uitventers geworden van het perfecte plaatje en hadden voortgeborduurd op de conventie dat kleding een medicijn is voor onzekerheid. Ze waren minder relevant geworden voor een nieuwe generatie 30-plussers en juist synoniem voor oudere, minder stijlvolle vrouwen. Maar nog steeds vonden ze hun publiek fantastisch.

Nu was het tijd om de saaie perfectie uit te dagen. En de waarheid te omarmen. Denk je echt dat we er zijn voor suffe tantes? Dan zullen we je eens laten zien wat dat zijn...

De daaruit voortvloeiende pan-Europese campagne maakte gebruik van echte mensen - geen modellen. Hun eigenaardigheden, hun danspasjes, hun energie en zelfvertrouwen kwam allemaal uit henzelf. De kleren die ze kregen van het bonprix stylingteam waren geen masker, maar een middel om zichzelf uit te drukken.

180 Stories bonprix

Hun verhalen lieten zien hoezeer de waarden en producten van de onderneming overeenkomen met die van hun onwaarschijnlijk grappige, geweldige, complexe en interessante vrouwelijke klanten.

De kleding in de campagne was binnen 5 dagen uitverkocht. En bonprix had haar trotse en overtuigende stem weer gevonden. Om je stem te vinden, moet je eerst je waarheid omarmen. En het dan uit de grond van je hart van de daken schreeuwen.

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.