6 keer meer traffic voor Decathlon dankzij DPG Media's Ad Manager

Decathlon overtrof hun campagnebenchmark met de inzet van DPG Media's self-service platform Ad Manager.

Decathlon overtrof hun campagnebenchmark met de inzet van DPG Media's self-service platformen, Ad Manager en Datalab, gecombineerd met de inzet van Seamless Ads. De Seamless Ad, een advertentie die zich aanpast aan de look & feel van de sites en apps waarin deze wordt weergegeven en daardoor als minder storend wordt ervaren, is met inzet van Datalab getarget op de beoogde doelgroep door gebruik te maken van de rijke first-party data van DPG Media. Door vervolgens in te kopen via het self-service platform Ad Manager waarmee je zelf digitale campagnes kan opzetten op het kwalitatieve netwerk van DPG Media, profiteerde Decathlon van een snelle en effectieve campagne opzet. Ben je benieuwd hoe deze gecombineerde aanpak tot een succesvol resultaat leidt? Lees dan vooral verder!

‘Move people through the wonders of sport’ 

Decathlon’s missie is helder: sport toegankelijk maken voor iedereen. Zo wil de organisatie mensen aanzetten tot beweging en hen raken met mooie sportherinneringen. Decathlon biedt een breed assortiment scherp geprijsde sportartikelen aan waarmee zij sporten toegankelijk willen maken voor iedereen. Momenteel is een zeer opkomende trend backpacken. De backpackende Nederlandse doelgroep bestaat voornamelijk uit mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 18 tot 35 jaar. Deze sportieve mensen zijn op zoek naar avontuur en vrijheid, hebben een gelimiteerd budget en zijn veelal online te vinden.  Om deze doelgroep naar de website van Decathlon te krijgen is er een gerichte online traffic campagne opgezet in samenwerking met DPG Media.

Dankzij Ad Manager zetten we gericht campagnes live op DPG Media's kwalitatieve netwerk. Dit leidt tot meetbare resultaten: efficiëntie in campagnes en betere prestaties door de geoptimaliseerde inkoopketen en innovaties zoals Seamless Ads en Datalab.
Bob Goselink - Sr. Digital Marketing Specialist bij Decathlon

Volledige controle met Ad Manager
Decathlon heeft besloten om gebruik te maken van Ad Manager, Datalab en Seamless Ads. Met het self-service platform Ad Manager behield Decathlon volledige controle over hun advertentiecampagnes binnen een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface, die dertig procent sneller werkt dan concurrerende advertentieplatformen. Bovendien profiteerde Decathlon van een sterk geoptimaliseerde digitale inkoopketen. Aangezien er geen technologiekosten verbonden zijn aan Ad Manager, werd elke euro van het campagnebudget voor 100% omgezet in mediawaarde.

Gerichte targeting via Datalab
Decathlon is hun campagne opzet begonnen met het samenstellen van de Backpacking-doelgroep in Datalab door een op maat gemaakt audience te creëren op basis van DPG Media’s first-party data. Hierbij is gebruik gemaakt van socio-demografische targeting en relevante keywords gerelateerd aan avontuurlijk reizen en backpacking, gebaseerd op het browsegedrag van consumenten op het netwerk van DPG Media. 

Hogere betrokkenheid door Seamless Ads
Vervolgens heeft Decathlon haar bestaande standaard IAB-banners binnen enkele minuten in de Ad Studio van Ad Manager getransformeerd naar DPG Media’s unieke Seamless Carousel. Deze vorm van Seamless Ads is een interactieve advertentie die de juiste ruimte biedt voor storytelling, wat resulteert in een hogere betrokkenheid van de gebruiker. Dit is precies wat Decathlon nodig had om verkeer naar de website te genereren vanuit backpackend Nederland.

Optimale synergie tussen DPG Media’s platformen
Het op maat gemaakte audience werd met één druk op de knop vanuit Datalab naar Ad Manager gepusht, en binnen enkele minuten was ook de Seamless Carousel klaar voor gebruik. Daardoor kon de campagne snel door Decathlon in Ad Manager worden opgezet en verspreid via het kwalitatieve netwerk van DPG Media. De volledige self-serve cirkel van audience targeting, creatie, media activatie en optimalisatie is hiermee perfect rond. 

Buitengewoon effectief en bijzonder efficiënt
Decathlon heeft hun campagne benchmark ver overtroffen door deze gecombineerde inzet van Datalab, Seamless Ads en Ad Manager. Ze behaalden een zes keer hogere click-through rate (CTR) en een vijf keer lagere cost per click (CPC) dan op concurrerende mediaplatformen waar de campagne ook draaide. Bij concurrerende platformen is  gebruikgemaakt van standaard IAB-banners in HTML5, met dezelfde visuals en copy die zijn gebruikt in de Seamless Carousel. De gerichte toekomstbestendige targeting dankzij de inzet van Datalab en het gebruik van de impactvolle Seamless Ads in combinatie met de krachtige optimalisatie en kostenbesparingen via Ad Manager, maakt deze campagne niet alleen buitengewoon effectief maar ook bijzonder efficiënt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →