De beste social campagnes van deze zomer op een rij

In de zomer zijn gezichten vaker gericht op de zon dan op het scherm. Extra reden dus om op te vallen. Hoe? Deze vier merken laten het zien.

Door: Loes Hulshof, Concept & Copy Creative @ Somention

Bring on the sun

Ace & Tate wist allang dat alle gezichten op de zon gericht zouden zijn. Voor de promotie van hun nieuwe zonnebrillencollectie doken overal herkenbare, in de zon loensende, uitdrukkingen op. Zowel op straat als op de feed. Een opvallende en onderscheidende campagne, die geloof het of niet, bijna geen zonnebril bevat.

Ice cappucinooo

Je zou denken dat overdreven productreclame irritatie opwekt. Niet in dit voorbeeld waarin Douwe Egberts ijskoffies promoot in samenwerking met creator Daan Boom. Met een humoristisch lied geeft Daan Boom een authentieke en originele draai aan iets wat eigenlijk heel plat is. Opmerkingen onder de video als “ik ben verkocht”, “ik voel de vibe” en “ik ga het morgen gelijk kopen”, bewijzen de kracht van creatieve vrijheid in co-creatie. Wil je er zeker van zijn dat de woorden ‘ice cappucinooo!’ tot vanavond nog in je hoofd zitten? Bekijk dan de video. Ik heb je gewaarschuwd.

I am non-binary 

Doorbreek het stereotype rondom non-binaire mensen. Dat is de boodschap die The Student Hotel deze zomer wil uitdragen. Experts en talenten uit de LGBTQIA+ community laten in verschillende video’s het echte beeld van de non-binaire gemeenschap zien en delen hun persoonlijke verhaal. Niet alleen online werd het gesprek aangegaan, ook organiseerde The Student Hotel in hun vestigingen een programma met workshops en interactieve lezingen. Er bestaat namelijk geen standaard uiterlijk, voor geen enkel mens, dus ook niet voor een non-binair persoon. Deze campagne maakt ons hiervan bewust en laat zien dat non-binaire mensen in alle vormen, leeftijden, kledingstijlen en met verschillende achtergronden komen.  

Die mooie zomer

Ook bij hoge temperaturen belooft ALDI weer lage prijzen. Ze presenteren: ‘Die mooie zomer, maar dan goedkoper’. Het is de zomerse insteek van het huidige ‘Net zo, maar dan goedkoper’ thema. De campagne straalt op TV in korte commercials en is slim doorvertaald op de social-kanalen. Met typerende zomerse leuzen zet ALDI productaanbiedingen letterlijk en figuurlijk in het zonnetje. Zo zijn hapjes in de aanbieding voor de  ‘Zonsondergang met mijn schatje’ en borrel-deals voor een Franse zomer in eigen tuin met de tekst: ‘Twee baguettes siel voes plet’. ALDI zorgt er in ieder geval voor dat jij je niet brandt aan hoge prijzen.

Genoeg inspiratie opgedaan? Geniet van de zon!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →