Haribo wint Loden Leeuw: opnieuw irritantste reclame

In tegenstelling tot vorig jaar weigerde Haribo dit keer de prijs in ontvangst te nemen.

Beeld uit 'de vreselijk stomme' reclame van Haribo.

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van het jaar is net als vorig jaar naar Haribo gegaan. De reclame ontving met 39 procent van de stemmen. De 'vreselijke stomme reclame met erg irritante stemmetjes’ zorgt ervoor dat in vele huiskamers het geluid meteen wordt uitgezet. In tegenstelling tot vorig jaar weigerde Haribo dit keer de prijs in ontvangst te nemen.

Ook Hornbach, Decupré, Beter Horen en Plameco maakten dit jaar kans op die prijs. Hornbach eindigde op de tweede plaats, met 19 procent van de stemmen. In het reclamespotje krijgt een man een relatie met zijn zaag. Matrassenfabrikant Decupré werd eindigde met 18,9 procent als derde.

Martien Meiland heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclamespotje gewonnen. Hij kreeg het beeldje vanwege zijn rol in de reclame van Vriendenloterij Bingo. De realityster kreeg 45 procent van de stemmen en liet genomineerden Thomas Acda en zijn 'buurman' Sergio Romero IJssel (Lidl), Paul Haenen (PriceWise), Andy van der Meijde (Toto) en Mark Rietman (ABN AMRO) achter zich. In totaal werden er ruim 103.000 stemmen uitgebracht. Meiland zelf is blij met de prijs. 'Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizier-ring', laat hij weten in een reactie.

De prijzen worden sinds 2002 uitgereikt. Vorig jaar werd Marijke Helwegen verkozen tot meest irritante BN'er in een reclame. Ook René Froger, Ali B, Jan Smit en Adelheid Roosen gingen naar huis met de titel.

AVRO / Tros
Meiland zelf is blij met de prijs. 'Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizier-ring', laat hij weten in een reactie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie