Innovatieve benadering bespaart kosten en biedt flexibiliteit in Kiosk.nl-campagne van DPG Media

Lukkien uit Ede produceerde verschillende veelzijdige 10" TVC's en online video's voor 14 Nederlandse en 6 Belgische DPG Media titels.

DPG Media lanceert een always-on campagne voor haar platform Kiosk.nl. De campagne neemt de kijkers mee op een vrolijke reis waarbij een eenvoudige vingerknip een woon- of werkruimte transformeert tot een ideale plek om te genieten van je favoriete tijdschrift of krant. De campagne is opgezet voor Nederland en België en maakt op een slimme manier gebruik van beschikbare technologie om altijd actuele covers van kranten en tijdschriften in de spots te tonen.

Lukkien uit Ede produceerde verschillende veelzijdige 10" TVC's en online video's voor 14 Nederlandse en 6 Belgische DPG Media titels, waaronder Libelle, Volkskrant, Donald Duck, vtwonen en Flow. Tijdens de ontwikkeling van de TVC's is er speciale aandacht besteed aan de merkidentiteit, casting en styling, rekening houdend met het feit dat de video's zowel in België als Nederland zouden worden ingezet.

Voor maar twee titels is nieuw materiaal geschoten met oog op de Belgische markt, terwijl voor vier titels hetzelfde materiaal is gebruikt met aangepaste titels en covers in beide landen. Hierdoor zien Belgische kijkers bijvoorbeeld de Nederlandse commercial van Libelle met het magazine Goed Gevoel, en wordt de Volkskrant spot in België vertoond als De Morgen.

Margriet Privee, producer bij Lukkien, benadrukt de duurzaamheid van het concept en de samenwerking met regisseur Alain Friedrichs: "Met Alain Friedrichs als regisseur hebben we een perfecte aanvulling gevonden op het creatieve team van DPG Media. Zijn creativiteit heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de opvallende larger-than-life look van alle spots. Het gebruik van blanco bladen tijdens de shoot biedt ons de mogelijkheid om covers en spreads in de postproductie snel en gemakkelijk aan te passen. Dit zorgt niet alleen voor kostenbesparingen, maar geeft ook de flexibiliteit om de spots per land en doelgroep altijd up-to-date te houden.”

Robin Hoolwerf, Head of Concept & Design bij DPG Media vult aan: “Met deze campagne  is het gelukt om een balans te vinden tussen de merkidentiteit van Kiosk.nl en de gevestigde merken van DPG Media. Het was een uitdaging om in slechts 6 maanden tijd maar liefst 20 hoogwaardige commercials te produceren, maar dankzij de strakke planning en budgetbewaking van Lukkien kijken we terug op een succesvol project. De eerste resultaten tonen veelbelovende cijfers op het gebied van bezoekersaantallen en verkoop voor zowel Kiosk.nl als Kiosk.be. Dit project vormt een solide basis om de komende jaren op te bouwen."

Het tijdschrift Humo in beeld met fotografie
Het tijdschrift Veronica in beeld met fotografie

Over DPG Media en Kiosk.nl
DPG Media is een toonaangevend mediabedrijf met een breed scala aan merken in Nederland en België. Met sterke titels zoals Margriet, Trouw, Autoweek en Story bereikt DPG Media een groot en divers publiek. Kiosk.nl is het primaire (online) verkoopkanaal van DPG Media voor tijdschriften en kranten, waarmee lezers eenvoudig toegang hebben tot vaste en proefabonnementen of losse nummers van hun favoriete publicaties.

Over Lukkien
Met 20.000 m2 aan studio- en workspace is Lukkien het grootste 100 % family-owned productiehuis van Europa. Met 180 in-house mediaprofessionals, verspreid over de afdelingen Digital, Photography & Graphic Design, Audiovisual & CGI, werkt Lukkien aan crossmediale producties voor agencies en adverteerders. Vanuit de eigen studio’s, virtueel en op locatie, in binnen- en buitenland.


Credits

Head of Concept & Design: Robin Hoolwerf
Concept: Frans Pootjes, Arthur Biedermann, Jan van de Poel, Ivo Scholtz
Design / Art directie: Arno de Coninck, Hoyhym Ho
RTV Producer: Hanneke Kampschreur

Regie: Alain Friedrichs
Producer: Margriet Privee

1st AD: Boris Apituley en Frits Taberima
DOP: Peter Tillemans en Stef Kwinten
1st AC: Max la Grand

2nd AC: Ivo Valkenburgh en Rick Maassen van den Brink
VTR: Wessel Blankesteijn

Grip/SFX: Martin Hevel
Gaffer: Friso Tjalma en Frank Berger
Best Boy: Daan Strampel en Emiel van Geenen
Electricians: Dirk Zijlstra, Louis Gambardella, Marcel Brugman, Torben Hanegraaf, Gijs ten Den en Max Houtman
Make-up: Linda Nolzen en Karen van Keeken
Set design: Misha Blanken en Charlotte van Mechelen
Set dressers: Misha Blanken, Nienke van Onna, Noëll Arissen en Charlotte van Mechelen
Wardrobe: Bernadette van Wijlen, Elske van Buuren en Jackie Cheung
P.A’s: Annika van Leer, Daisy Nijsten en Rachel Brenkman

 

Post producer: Sanne de Haas
Post production supervisor & edit: Johan Bax
Grading: Bram Baas
Sound design: Eric van Horssen 
Muziek: De Geluiderij - Sander Baas
Voice-over Nederland: Barbara Karel
Voice-over België: Joke de Bruyn

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →