Lukkien ondersteunt introductie nieuwe Mitsubishi COLT

Lukkien was de thuisbasis voor de lancering van de Mitsubishi COLT. Van event tot Europese Première launch video.

Van event tot Europese Première launch video

Op donderdag 8 juni 2023, om precies 19.00 uur, is de gloednieuwe Mitsubishi COLT in première gegaan. In nauwe samenwerking met het team van Mitsubishi Motors Europe (MME) heeft Lukkien ervoor gezorgd dat deze nieuwe generatie COLT op de best mogelijke wijze in beeld werd gebracht. Maar dat niet alleen: Lukkien verzorgde ook de webcast van de wereldwijde lancering met een interactieve video en was gastheer voor exclusieve events waarbij de nieuwe COLT getoond werd aan importeurs, dealers en uiteraard de pers.

Een hoofdrol voor virtual production

Om de 7e generatie Mitsubishi COLT op een bijzonder wijze in beeld te brengen heeft het creatieve team bij Lukkien een speciale 3D-wereld gebouwd die als achtergrond kon dienen voor zowel fotografie als video. Dankzij Lukkien’s Virtual Production Studio kon de nieuwe COLT in dit stedelijke landschap rijden zonder enig risico op vroegtijdige ontdekking. De combinatie van Virtual Production, een Bolt robotarm en de CGI-specialisten van Lukkien leverde dit unieke, realistische rij-shots op. Deze videobeelden vormen de basis voor verschillende teaservideo’s en de spectaculaire launchvideo voor de wereldwijde première.

Features, how-to's en PR materiaal

Daarnaast zijn, vaak in parallel productie, ook video’s en foto’s gemaakt voor andere doeleinden. In een serie feature-video’s worden verschillende aspecten van het interieur, exterieur en technologie van de nieuwe COLT belicht. Om ook uit te leggen hoe deze features werken of bediend kunnen worden heeft Lukkien How-to video’s gemaakt. Op een gesloten buitenlocatie zijn bovendien zowel foto’s als video’s geschoten voor PR-toepassingen.

De nieuwe Colt

Internationale events

De studio’s van Lukkien lenen zich ook voor publieksevenementen. Voorafgaand aan de Europese Première zijn er 6 verschillende evenementen geweest voor verschillende doelgroepen zoals fleetowners, dealers, distributeurs en uiteraard de internationale pers. Elk van deze groepen kreeg een show waarin de nieuwe COLT werd onthuld en toegelicht maar de bezoekers konden ook zelf de COLT zien, voelen en proberen. Voor de gelegenheid waren de Lukkien Studio’s aangekleed in de Mitsubishi COLT look & feel.

Wereldwijde interactieve webcast

De lancering van de nieuwe Mitsubishi COLT vond uiteindelijk plaats op donderdag 8 juni om 19.00 uur Nederlandse tijd. Voor deze lancering is een webcast geproduceerd met verschillende taalversies, ondertiteling en add-ons voor 16 verschillende landen. In deze interactieve video werd de nieuwe COLT gepresenteerd en gaven deskundigen vanuit Mitsubishi een nadere toelichting op de verschillende visuele, functionele en technische eigenschappen.

Bouke Lukkien (CEO) over deze lancering: “ik ben enorm trots op wat we samen met het team van Mitsubishi Motors Europe hebben neergezet. Een klus waar alle sterke punten van ons bedrijf samenkomen: van fotografie tot digital, van onze studio’s tot virtual production. Vooral dat laatste maakt mij persoonlijk extra trots want we kunnen nu echt laten zien hoe we in VP ook échte ‘driving shots’ van de nieuwe COLT kunnen maken.”

Credits

Client: Alex Thomas, Myrthe Beulenkamp, Thomas Klein, James Rabassa, Irem Boomsma
Executive Producer: Bouke Lukkien
Producer: Koen Vlemmix, Richard Thomas

Creative Strategy Director: Hans Kok
Creative Director: Jos Leene
Head of CGI: Ron Adriaanse
Director: Nicolas Vantomme, Erwin Steen, Guido Vedder 
Selfdirecting D.O.P.: Sander Veldhuizen, Tijn van den Dikkenberg
Photographer: Bart Deckers
Unreal Artist: Erik van Ewijk
Photographer Assistant: Wouter Nijskens
Producer Assistant: Heleen Zweers, Iris van Dorst, Elske Dörr, Daisy Nijsten, Rachel Brenkman, Marjolein Verhoeven

Art Director: Romy Rouffaer
Visualiser: Raoul Rijkers
1st A.D.: Frits Taberima, Frieder Wallis
D.O.P.: Erwin Steen

1st AC: Max la Grand, Marcel Overwijn
2nd AC: Rick Maassen van den Brink, Rohwel de Rot, Indra Besembun, Sem van der Weijden
Bolt Operator: Martin Hevel
Grip/U-Crane: Peter van Vught, Wouter Huisman, Simon van Lammeren
Grip Dolly: Jeroen Schreuder
Gaffer: Friso Tjalma, Paul Roelofse, Ray van der Bas
Best Boy: Joep Fransen, Abel Andel, Niek Koot, Torben Hanegraaf
Electrician: Louis Gambardella

Make-up: Linda Nolzen
Wardrobe Stylist: Bernadette van Wijlen, Julia Klok

Board Operator: Ayke Govaart
Carhandling: Car Casting Holland, Rovo Carcleaning, Rick Maassen van den Brink
Sound Recordist: Bronco van Olst, Peter Suyderhoud
Disguise Operator: Teodor Jendrisak, Krysztof Grabows
VFX Supervisor: Raymond Viveen
Edit: Nicolas Vantomme, Jos Leene, Giorgos Zarakovitis, Vera de Bruijn, Jeroen Diks, Jeroen van de Vijver, Thijs Geijskens
Grading: Chris Kolkman
Sound Design: Eric van Horssen
Music: Taco Brugma

Interactive video: Hihaho, Ivo van Halen, Stefan Drenth
Event Manager: Rinco van Rijn
Eventcatering: Hutten Catering

 

Over de Mitsubishi Colt
Sinds de Europese introductie in 1978 zijn van de COLT meer dan 1,2 miljoen exemplaren verkocht, verdeeld over zes generaties. De zevende generatie van de COLT staat klaar om vanaf oktober de strijd aan te gaan in het B-segment. Meer informatie over de nieuwe COLT is hier te vinden: https://www.mitsubishi-motors.nl/modellen/colt

Over Lukkien
Met 20.000 m2 aan studio- en workspace is Lukkien het grootste 100 % family-owned productiehuis van Europa. Met 180 in-house mediaprofessionals, verspreid over de afdelingen Digital, Photography & Graphic Design, Audiovisual & CGI, werkt Lukkien aan crossmediale producties voor agencies en adverteerders. Vanuit de eigen studio’s, virtueel en op locatie, in binnen- en buitenland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →