McDonald's haakt in op inflatieperikelen met sympathieke outdoorcampagne

De prijscampagne moet hetzelfde effect genereren als de gele M naast de snelweg, aldus bureau TBWA\Neboko.

Prijsje waar je blij van wordt, aldus McDonald's

Prijsjes waar je blij van wordt. Dat is de boodschap van de nieuwe outdoorcampagne van McDonald's Nederland. In de huidige tijd waarin alles duurder wordt, laat de fastfoodketen zien dat je voor 'iets lekkers met een klein prijsje' bij de Mac aan het juiste adres bent. En dat tovert vanzelfsprekend een grote glimlach op je gezicht, aldus McDonald's.

De campagne, van de hand van TBWA\Neboko, wordt uitgerold in outdoor met een 'follow up' in televisie, online, radio en de McDonald's-app.

Met de campagne zocht McDonald's naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel, zegt marketingmanager Karin van Prooijen. 'Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft, namelijk een glimlach op het gezicht.'

Geen uitleg nodig

McDonald's begrijpt de waarde van outdoor als geen ander, zegt Dennis Baars, creative director van TBWA\Neboko. 'Kijk maar naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen heeft. De glimlach die dan verschijnt, proberen we in deze executie ook te vangen, door 'm te koppelen aan de prijs. Het beeld is zo sterk dat er geen product of uitleg meer nodig is.'

Credits:
Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
Media: OMD
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Sophie Dros
Fotografie: Maxime Cardol

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie