McDonald’s zet Big Mac extra in de schijnwerpers

De klassieke Big Mac burger bestaat dit jaar 50 jaar. Een goede reden voor McDonald’s om deze burger extra in de schijnwerpers te zetten

Big Mac Artwork

Big Mac Kunst

Gezien de burger op wereldwijd niveau onder de aandacht wordt gebracht, is in samenwerking met TBWA wereldwijd iconisch Big Mac artwork gecreëerd. Middels een omnichannel campagne worden deze uitingen in Nederland geshowcased, waaronder digital out-of-home, social, display, en digital. Daarnaast worden deze uitingen ingezet in de restaurants om de verjaardag van de burger te eren.

Met dit artwork illustreert McDonald’s dat er in 50 jaar tijd veel is veranderd in de wereld, maar deze iconische burger altijd hetzelfde is gebleven. Op het artwork worden tussen de twee buns op speelse, visuele wijze populaire veranderingen in de wereld weergeven.

De legende

Naast inzet van exclusief artwork, worden gasten uitgenodigd in de restaurants om twee tijdelijke varianten op de Big Mac burger te komen proeven: de Big Mac Bacon (met bacon) en de Big Mac BLT (met bacon en tomaat).

Ook gebruikers van de vernieuwde McDonald’s app worden (tijdens deze campagne) extra beloond met wekelijks wisselende mobile coupons, die kunnen worden verzilverd in de restaurants. Daarnaast kunnen gebruikers de komende periode iedere week kans maken op unieke prijzen, zoals het Limited Edition Big Mac T-shirt én de geheime Big Mac saus.

MacCoin

Eerder dit jaar heeft McDonald’s wereldwijd ook al de MacCoin gelanceerd ter ere van het vijftigjarige bestaan van de Big Mac. Een wereldwijde valuta, die in ruim 50 deelnemende landen goed is voor één Big Mac. Er zijn 5 Limited Edition designs, die ieder symbool staan voor één van de decennia waarin Big Mac de wereld veroverde.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.