NEP maakt het onmogelijke mogelijk

Mensch Creative Agency tekent voor nieuwe merkcampagne

NEP The Netherlands (NEP) heeft Mensch aangesteld als bureau voor internal en employer branding. Van The Voice of Holland tot de Olympische Spelen voorziet NEP haar opdrachtgevers van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. Het mediatechnologiebedrijf is internationaal marktleider en telt in Nederland meer dan 800 medewerkers.

Never expect nice colleagues...

De uitdaging

De internationale NEP Group, ruim 30 jaar geleden in de VS gestart, landde 3 jaar geleden in Nederland en begon een reeks overnames (w.o. DutchView/Infostrada). Voortgekomen uit meerdere bedrijven was er daarom behoefte aan een inspirerend merkverhaal voor eigen medewerkers. Een verhaal waarmee je je kunt identificeren en dat je kunt uitdragen. En hoewel het werk van NEP op alle denkbare schermen in de Nederlandse huiskamers te bewonderen is, blijft NEP zelf letterlijk en figuurlijk vaak achter de schermen. Niet altijd wenselijk als je door de forse groei continu behoefte hebt aan nieuwe talenten en dus zichtbaarheid op de arbeidsmarkt. In de dynamische en veranderende media industrie maakt NEP het onmogelijke mogelijk. Projecten hebben vaak onmogelijke deadlines. Op basis van de nieuwste technologieën worden de meest unieke en innovatieve oplossingen bedacht. Zo is NEP een front runner op het gebied van Augmented Reality (AR), streaming services en video over IP.  

Never expect the possible

Vanuit dit inzicht is de campagne “Never Expect the Possible” ontwikkeld. De poëtische merkregel geeft aan dat je bij NEP altijd meer mag verwachten. Zowel als klant als werknemer. NEP brengt de dagelijkse uitdagingen van haar medewerkers op fantasierijke wijze in beeld. De campagne is intern op grote schaal tot leven gebracht met verschillende uitingen in en om het pand.

Interne uiting in NEP gebouw
Inspirerende uitingen in het pand.

Lancering

Op een groot kick-off event is het merkthema recent gelanceerd. Tijdens een Award show, werden voor het eerst ook de Never Expected Peaks uitgereikt. Verschillende eigen medewerkers werden met een NEP Peak bekroond voor hun uitzonderlijke prestaties. Voorafgaand aan de party met o.a. DJ Don Diablo en de Jeugd van Tegenwoordig, beleefde ook de NEP Brand Movie hier zijn debuut. De employer branding campagne richting de arbeidsmarkt volgt binnenkort.

Jochem Haverman (NEP): “In de media industrie is NEP een bekend bedrijf met een duidelijke profilering, maar op de arbeidsmarkt vrijwel onbekend. We willen een sterk merk bouwen, niet alleen om onze huidige collega’s nog meer aan ons te binden maar vooral ook om nieuwe talenten binnen te halen. We hebben gemiddeld 60 vacatures openstaan, dus er is ook echt noodzaak toe.”

Jack de Graaff (Mensch): “Eerlijk gezegd kende ik NEP vooraf niet, maar ik ben blijvend verbaasd over wat ze allemaal kunnen en waar ze allemaal achter zitten. NEP is niet alleen een high tech mediabedrijf, maar heeft ook een heel specifiek eigen karakter. Dat gaan we uitdragen”.

Interne campagne uiting
Bekijk de campagne op www.mensch-amsterdam.com

Credits

Opdrachtgever     : Jochem Haverman, Ralf van Vegten

Strategie/concept : Mensch Creative Agency

Film/regie            : Koen Feitsma

Fotografie            : Marc van Oene

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.