Boels Rental trendsetter in B2B markt met nieuwe positioneringscampagne

Verhuurbedrijf Boels Rental pioniert in de B2B wereld met positioneringscampagne waarin mens, machine en uitdaging centraal staan.

Internationaal verhuurbedrijf Boels Rental pioniert in de B2B wereld met een emotionele gedreven positioneringscampagne waarin mens, machine en uitdaging centraal staan. De internationale campagne, met fotografie van Jaap Vliegenthart en introductie van de nieuwe slogan ‘Boels keeps you going’, zijn het eerste zichtbare resultaat van de samenwerking tussen Boels en Greenhouse.

Differentiatie in functioneel gedreven markt

Of je nu werkt in de bouw, infrastructuur of industrie, vaak lopen zaken anders dan verwacht. Omdat het behalen van deadlines in al deze sectoren van groot belang is, moet het werk altijd blijven doorgaan. En zonder gedoe, want zakelijke klanten verwachten vandaag de dag hetzelfde snelle serviceniveau en gemak zoals ze dat ook gewend zijn vanuit de consumentenmarkt.  

“Boels is actief in een competitieve markt die gedreven wordt door functionele voordelen. Bij Boels hebben we echter meer aandacht voor langdurig partnerschap en het menselijke aspect. Daarom hebben we aan de hand van onderzoek naar de drijfveren van onze klanten de sweetspot gevonden die het meest relevant is voor de klant, past bij onze identiteit en onderscheidend is in de markt. Onze can-do mentaliteit komt zo in het hart van onze communicatie en het merk terug.“ Aldus Tom Hendrikx, Manager Corporate Communication bij Boels.

Innovatieve B2B strategie

Hoewel emotionele communicatie en het gebruik van data al jaren gemeengoed zijn voor B2C merken, zijn er nog maar weinig B2B bedrijven die deze innovatieve stap ook durven te nemen. Boels en Greenhouse, het digitale marketingbureau van morgen, doen dit wel en hebben de handen in één geslagen om de (inter)nationale ambities van Boels waar te maken.

“In B2B ligt vaak veel focus op korte termijn lead-generatie, terwijl juist in B2B niets zo belangrijk is als een emotionele verbinding met je (toekomstige) klanten”, zegt Thijs van den Heuvel van Greenhouse. “Het is namelijk de combinatie van deze twee die zorgt voor schaalbare korte- en lange termijn business-groei. Desondanks zien we nog te weinig B2B bedrijven die deze transformatie maken. We zijn ontzettend trots dat Boels deze pioniersrol wel pakt en samen met ons een nieuwe innovatieve weg inslaat.’’

Europese campagne ‘Boels keeps you going’

Op 19 september is de eerste fase van de nieuwe positioneringscampagne van start gegaan. De gecombineerde online- en data-gedreven out of home inzet zal in veel Europese landen te zien zijn met meer dan 1000+ billboards inclusief geo targetting rondom depots, waaronder in Nederland en Duitsland. Op de filmische beelden, geschoten door fotograaf Jaap Vliegenthart, is continu de combinatie tussen mens, machine en uitdaging te zien. Uiteraard komt in alle uitingen duidelijk de nieuwe slogan ‘Boels Keeps You Going’ naar voren. Daarnaast zal er in een latere fase gestart worden met data-gedreven account based marketing.

De nieuwe slogan is overigens niet alleen te zien in een paid campagne, maar zal in alle lagen en (owned) communicatiemiddelen van de Boels organisatie worden doorgetrokken. Naast een externe campagne is er ook veel aandacht gegeven aan POS-materiaal en een interne campagne, waaronder een speciale introductie-box voor 5000 medewerkers in Europa.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →