Ocean Outdoor en Adformatie houden Digital Creative Competition Amsterdam

Het draait om het meest unieke idee in digital-out-of-home.

Ocean Outdoor Nederland lanceert de allereerste Digital Creative Competition Amsterdam in samenwerking met Adformatie. In deze creatieve competitie draait het om het meest unieke idee in digital-out-of-home (DOOH). Reclamebureaus, mediabureaus, ontwerpstudio’s, digital agencies, merken: iedereen kan meestrijden om de hoofdprijs van 500.000 euro.

Advertentie
advertisement

Van 12 april 2021 tot en met 21 mei 2021 loopt de inschrijving. De competitie kent twee categorieën: commercieel en non-profit. Er wordt gestreden om de hoofdprijs van 500.000 euro aan bruto mediawaarde (tweede prijs 250.000 euro en derde prijs 100.000 euro). Budget dat te besteden is op het Ocean-netwerk.

Meindert van den Heuvel, managing director Ocean Outdoor Nederland: 'Creatieve grenzen verleggen in DOOH. Dat is het doel van Ocean en deze competitie. Meedoen is eenvoudig en de prijzen zijn spectaculair. Om de beste concepten te selecteren hebben we voor deze eerste editie een jury samengesteld in een gelouterde mix van creatie, tech, digital, media en marketing.'

De jury:

  • Carolien van 't Hek - CEO UM Nederland
  • Caroline van Turennout - Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
  • Cees Dingler - MD/Creative Director Capitola
  • Gerard Ghazarian - Founder Candid
  • Inge Ligthart - CEO Dawn
  • Joris Kuijpers - Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
  • Lydi Siebers - CMO Benelux HelloFresh
  • Maddie Raedts - Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
  • Max Pinas - Creative director Dept Agency
  • Mervyn ten Dam - Creative Director dentsuACHTUNG!
  • Patrick de Laive - Founder & CPO TNW

Ideeën insturen kan voor vrijdag 21 mei 2021 23:59 uur naar dccamsterdam@oceanoutdoor.nl.

De jury beoordeelt de inzendingen binnen twee categorieën: commercieel en non-profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. Bedragen die volledig inzetbaar zijn op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland.

De Digital Creative Competition Amsterdam moet jaarlijks terugkeren. 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie