The Smallest Agency van Schiphol levert ruim 90 briefings op

Twaalf topcreatieven moesten in 24 uur zo veel mogelijk ingestuurde briefings beantwoorden met creatieve concepten voor op Schiphol.

Woedend!

Met meer dan 90 briefings in plaats van de beoogde twaalf sloot vanmiddag ‘The Smallest Ad Agency in the World' op het Schipholplein. Letterlijk een 'smallest agency', omdat het niet meer was dan een 'hok' waarin twaalf topcreatieven elkaar afwisselden om binnen 24 uur zo veel mogelijk ingestuurde briefings beantwoorden met creatieve concepten voor op Schiphol.

De actie, een initiatief van Woedend! Creative Agency voor Schiphol Media, werd geïntroduceerd om (inter)nationale marketingprofessionals te laten zien wat er allemaal mogelijk is op Schiphol. Jan-Pieter Komen, manager Marketing & Development bij Schiphol Media: 'Op Schiphol zijn ontzettend veel mogelijkheden om een boodschap over te brengen. Toch merken we dat vaak lang niet al deze mogelijkheden benut worden. En dat is zonde, omdat je bij ons juist de kans hebt om creatief gezien helemaal los te gaan.'

Meer dan 90 briefings

Vanmiddag werd na 24 uur het net opgehaald: 

Doelstelling was minimaal 12 briefings, dat werden er meer dan negentig. Daar zaten gevestigde grote merken tussen als Booking.com, Van Gogh Museum en Tony Chocolonely, maar ook nieuwe spelers als Ace & Tate en het Chinese merk NIU electric scooters. 

Er waren ook kleine sympathieke initiatieven. Zo deed Stichting Melanoom mee om reizigers te overtuigen van het belang van goed smeren. Of Miscq, dat er naar streeft plastic te vervangen door papier gemaakt van olifantsgras.

Resultaat tot zover: Twaalf creatieven van The FreeForce wisten binnen 24 uur 19 briefs te kraken. 

Wordt vervolgd.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie