Terug naar je “innerlijke kind” met de nieuwe campagne van siropenmerk RAAK

Zoooo, dat is RAAK, maar dan zonder suiker!’ Met die pay-off gaat vanaf deze week de nieuwe campagne van het siropenmerk RAAK van start.

Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne. STICK is na het winnen van een pitch afgelopen augustus verkozen tot het nieuwe reclamebureau van RAAK en heeft samen met het merk de nieuwe merkstrategie en multimedia campagne voor siropen ontwikkeld.

Lekker en verantwoord genieten

RAAK heeft een marktonderzoek uitgevoerd, waar belangrijke inzichten naar voren zijn gekomen over het merk en wat de consument belangrijk vindt bij het kopen van (fris)dranken. Zo bleek dat men wil minderen met suiker, maar niet wil inleveren op smaak en dat een brede keuze aan smaken belangrijk is. Eva Dickmann, Brandmanager van RAAK: “Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met RAAK zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast hebben wij ingespeeld op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt en is RAAK Zero Sugar siroop verkrijgbaar in 8 varianten.

Weer even kind zijn

RAAK heeft na een originele pitch bewust gekozen voor het jonge en dynamische creatief bureau STICK. Samen zijn ze afgelopen periode bezig geweest aan een nieuwe merkstrategie en campagne. RAAK blijft in de nieuwe campagne dicht bij zichzelf. Marijn Peters, Creatief directeur bij STICK: “RAAK is het merk dat ons terugbrengt naar de goede en grappige herinneringen van onze kindertijd. In de nieuwe commercial gaan we op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen we iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind.

Samen maakt trots

Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘’Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat RAAK beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films!”

De campagne is vanaf deze week te zien op TV, online en via digital OOH.

Credits:

Klant: RAAK, United Soft Drinks
Verantwoordelijk bij klant: Eva Dickmann, Thari Hesselink
Bureau: STICK, bureau voor groei
Account: Tom Kwant
Strategie: Thom van der Bijl
Creatie: Rochelle van Dinter, Bob Jonk, Marijn Peters
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Regisseur: Bas Goossens
Producer: Lieve Claessens

Over STICK:

Reclamebureau STICK is hét bureau voor groei. Groei gaat over veel meer dan alleen omzet en winst. Groei van relevantie, originaliteit en impact, bijvoorbeeld. Of van betekenis, bereik, volgers en fans. Duurzame groei dus. Dat soort groei is het resultaat van een doordacht plan en verrassende campagnes. Stick helpt zo’n plan maken (en er aan vasthouden) en creëert die campagnes.

Over RAAK:

Het oer-Hollandse siropenmerk RAAK bestaat sinds 1957. Toen werd het eerste limonadeflesje geïntroduceerd met de merknaam RAAK, voorzien van een kleurig ingebrand rebusje: “RAAK = sinaasappel + flesje”. Inmiddels is RAAK niet alleen de siroop die je drinkt bij je opa en oma, maar een limonade favoriet in vele huishoudens.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →