Vier het vak in Cannes en word een betere marketeer

Ana Henriques(TUI & Kras), Esther Oostrom (Aegon Nederland, Henriette van Swinderen (Bond Van Adverteerders/BVA) en Nathalie Lam over Cannes

Ieder jaar is gedurende een van de laatste weken van juni, de Zuid-Franse badplaats Cannes de internationale hoofdstad van de reclamewereld. In en om rond het Palais vinden workshops, presentaties en natuurlijk netwerkevenementen plaats. Dit jaar zal ook wederom de Embassy of Dutch Creativity prominent aanwezig zijn op de Boulevard de la Croisette. In de aanloop naar de jubileumeditie van de Embassy geven een aantal merkmarketeers aan waarom zij deelnemen aan de Nederlandse creatieve handelsmissie in Cannes.

Waarom TUI, Aegon en de BVA naar Cannes gaan

Ana Henriques - Manager Branding en Campagnes van TUI & Kras - vertelt waarom TUI krachten wil bundelen met de creatieve industrie. Esther Oostrom - Manager Communicatie en Content van Aegon Nederland - legt uit wat ze verwacht van het programma.

Ze is vooral op zoek naar ervaringen van financiële merken uit andere landen. Met name Azie en de Verenigde Staten omdat daar veel gebeurt op gebied van de financiële marketing. Henriette van Swinderen - Managing Director van de Bond Van Adverteerders (BVA) - geeft aan waarom het belangrijk is voor merken en organisaties om creativiteit te combineren met data. En waarom ook merken moeten deelnemen aan het specifieke programma voor merken van de Embassy of Dutch Creativity. Creativiteit is een essentieel onderdeel voor het bouwen van merken en van een business. Het gaat volgens haar altijd om de combinatie - en de juiste verhoudingen - van creativiteit en data.

Nathalie Lam – Head of Global Sponsorships van Philips – bezocht in 2018 voor het eerst het Cannes-festival. Philips verzilverde in dat jaar twee Cannes Lions Awards, wat natuurlijk flink bijdroeg aan de feestvreugde. Nathalie’s bezoek aan Cannes maakte vorig jaar een dusdanig grote indruk, dat ze niet lang na hoefde te denken of ze in 2019 weer zou gaan. Nathalie Lam: “Cannes heeft iets magisch. Het is echt de plek om nieuwe vakgenoten te ontmoeten. Dat is bijna niet voor te stellen. Door de omgeving merk je dat mensen meer open staan voor contact en interactie. Ik heb vorig jaar zoveel nieuwe, leuke en interessante contacten opgedaan. De editie van 2019 heeft dan op voorhand ook iets weg van een reünie.”

Nathalie Lam zal in 2019 geen passe-partout voor het Palais aanschaffen, maar in plaats daarvan deelnemen aan de Embassy of Dutch Creativity. Nathalie Lam: “De Embassy heeft zowel een inhoudelijke element als ook het netwerkelement. Het is goed dat verschillende bureaus, merken en organisaties hier samen aan meedoen. Ik zelf zal ook een tweetal keren een presentatie over het belang en nut van diversiteit en inclusiviteit mogen geven. Dit is een belangrijk onderwerp voor de wereld en voor de creatieve industrie en ik vind het daarom ook goed dat de Embassy of Dutch Creativity hier aandacht aan besteedt.”

 

Over de Embassy of Dutch Creativity

Tijdens het Cannes Lions Festival van 17 tot en met 21 juni 2019 vindt de jubileumeditie van de Embassy of Dutch Creativity plaats. Diverse branche en beroepsorganisaties zoals ADCN, BVA, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design, DuPho en VEA bundelen dit jaar wederom hun krachten om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Vorig jaar deden zo’n 30 bureaus mee als ‘Ambassador’, die aan de hand van criteria geselecteerd werden als de allerbeste representanten van de Nederlandse creativiteit: merken, reclame, digital, design, audio en film. Ook dit jaar is de missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Daarnaast is het doel om Nederlandse creativiteit en ondernemerschap te laten zien aan een internationaal publiek en Nederland te promoten als de plek voor talent, partners en creatieve business. 

De Embassy of Dutch Creativity is gedurende de festitvalweek gevestigd op een een prominente plek: Beachclub Long Beach aan Boulevard de la Croisette. The Embassy of Dutch Creativity ligt daarmee tussen grote spelers als Google, Facebook, Youtube en Twitter en bij andere drukbezochte activiteiten tijdens het Cannes Lions Festival. Kijk voor het volledige programma op: http://embassyofdutchcreativity.com/ Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Kyra Roest (kyra@adbusiness.amsterdam)

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Carline
Click here amazing website : https://www.kissanime.vip/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.