Zo maak je in 3 simpele stappen regionaal impact met een campagne

Veel Nederlanders zijn geïnteresseerd in regionaal nieuws. Zo maak je regionaal impact met een campagne.

Hoe dichterbij het nieuws, hoe relevanter Nederlanders het nieuws vinden. Veel Nederlanders zijn geïnteresseerd in nieuws uit hun regio. Inwoners worden om deze reden aangesproken door regionale nieuwsmedia. Zij zijn relevant en worden als zeer geloofwaardig beschouwd. Richt je je als ondernemer op een specifieke regionale doelgroep? Dan loont het de moeite om lokale media in te zetten in je campagnes. DPG Media lanceerde Direct, een selfservice advertentieplatform waarmee je regionaal kunt adverteren in drie eenvoudige stappen. Hoe dat precies werkt, lees je in dit artikel.

Zichtbaar bij de juiste doelgroep

Om het beste resultaat uit je advertentiebudget te halen, is het belangrijk dat jouw advertentie zichtbaar is bij de juiste doelgroep. Het bepalen van deze doelgroep start met demografische targeting. Waar bevindt jouw doelgroep zich en welke media lezen jouw (potentiële) klanten? Door te adverteren op regionale nieuwstitels, bereik je niet alleen de doelgroep uit deze regio, maar wordt jouw advertentie ook gekoppeld aan de vertrouwde content van deze titels.

Via de website www.dpgdirect.nl plaats je eenvoudig een advertentie online. Ook als je nog geen advertentieontwerp hebt, kun je deze gemakkelijk opmaken via de website. Regionaal adverteren via Direct gaat als volgt:

  1. Doelstelling

Allereerst start je met het opgeven van je primaire doelstelling. Wil je bijvoorbeeld jouw naamsbekendheid verhogen of juist het aantal bezoekers naar jouw winkel of website? Omschrijf je doelstelling duidelijk voordat je gaat adverteren. Zo behaal je het beste resultaat met je budget. 

  1. Opmaak van de advertentie

In stap twee zet je de advertentie op. In het platform staat al een aantal advertentievoorbeelden klaar. Deze zijn uitvoerig getest en tonen de beste resultaten. Hier kies je voor een advertentie met een afbeelding en tekst, of juist een advertentie waarbij de afbeelding extra groot in beeld komt. De advertentie voorbeelden scoren het beste en maak je op met enkel een afbeelding, logo en tekst. De advertentie wordt vervolgens in de stijl van de nieuwstitel getoond en wordt daardoor op een natuurlijke wijze ontvangen door de lezer van de titel. Heb je al een advertentie? Ook dan kun je gebruikmaken van Direct. Deze kun je eenvoudig uploaden via de website.

  1. Locatie, targeting en budget

Tot slot selecteer je de locatie(s) waar jouw doelgroep zich bevindt, voer je het geslacht en de leeftijd in en als laatste stel je het budget en de looptijd in. Op die manier heb je zelf in de hand hoeveel je van jouw budget uitgeeft aan de campagne en ben je volledig in controle. Wil je de advertententie, de looptijd of het budget tussentijds aanpassen? Dat kan eenvoudig. Met Direct heb je de volledige vrijheid om tussentijds aanpassingen door te voeren voor een nóg beter resultaat.

Doelstellingen behalen en advertentie optimaliseren

Om erachter te komen of het nodig is om jouw advertentie te optimaliseren, dien je natuurlijk eerst te weten of de advertentie succesvol is. In het dashboard van Direct worden de resultaten per locatie getoond. Zo weet je precies hoe groot jouw bereik is en hoeveel bezoekers op jouw advertentie hebben geklikt. Ben je tevreden met de resultaten? Of wil je juist het doorklikpercentage verhogen? Dan raden we aan om eens een andere afbeelding of buttontekst te testen. Door een kleine aanpassing in de advertentie te doen en de resultaten met elkaar te vergelijken, breng je snel de verbeteringen in kaart. Op die manier werk je eenvoudig toe naar een optimale advertentie. Scoor je in bepaalde regio’s erg goed? Dan is je advertentie daar waarschijnlijk erg relevant. Door je vooral te focussen op deze regio’s, zorg je ervoor dat je het maximale uit je budget haalt.

Met deze drie stappen zet je in een paar minuten eenvoudig een volledige campagne live tegen lage kosten en hoge performance.

Meer weten

Wil je meer weten over Direct? Neem dan een kijkje op www.dpgdirect.nl of stel je vragen aan Ruud Adriaans, Digital Product Manager bij DPG Media, via ruud.adriaans@dpgmedia.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →