ASML lanceert ‘The Intergalactic Coding Challenge’

De beste codeertalenten over heel de wereld worden via een volledige omnichannel campagne uitgedaagd voor een deep dive in de toekomst

Veel (tech)bedrijven hebben te maken met: de ‘war for talent’. Het is in deze huidige arbeidsmarkt lastig om mensen met coding skills aan te trekken. ASML, de Veldhovense chipmachinefabrikant, lanceert daarom deze week ‘The Intergalactic Coding Challenge’ campagne. ASML richt zich met de Coding Challenge specifiek op software developers, zodat zij de organisatie leren kennen en herkennen als optionele werkgever. De software community in Europa wordt via een trailer uitnodigt om deel te nemen aan The Intergalactic Coding Challenge. De nieuwe website van ASML vormt daarin de centrale hub.

The Challenge: een deepdive in de toekomst

ASML nodigt coders uit in het jaar 2150. Het ruimtevaartschip de Galaxy Wanderer dreigt zonder brandstof te raken. De kapitein (de coder) kan alleen met zijn/haar codeer skills ervoor zorgen dat iedereen aan boord dit overleeft. Wat staat er op het spel? De coders met de beste oplossing kunnen zeer exclusieve prijzen winnen, zoals een volledig verzorgd VIP weekend bij ASML en prijzen die hun codeervaardigheden een boost geven.

”De arbeidsmarkt voor software developers is erg sterk"
Jojanneke Meewis, Manager Labor Market Communications EU

De Campagne: volledig omnichannel

Om de challenge aan te jagen ontwikkelde Merkle Nederland een volledige omnichannel campagne. Naast een social media mix met Reddit, Twitter, Facebook & LinkedIn, worden ook Stackoverflow en display bannering ingezet. Offline promotiemateriaal (inclusief QR-code) is de afgelopen maanden al tijdens diverse software events in Europa verspreid. De challenge wordt uitgevoerd in samenwerking met Codility, een bekend platform in de codeerwereld, dat samen met bedrijven challenges organiseert.

Jojanneke Meewis, Manager Labor Market Communications EU: ”De arbeidsmarkt voor software developers is erg sterk. ASML moet dus alles uit de kast halen om zich te profileren onder deze doelgroep. Met deze campagne willen we ons bereik en onze naamsbekendheid vergroten. En hopelijk kunnen we de 25 prijswinnaars van het VIP weekend naar ASML enthousiasmeren voor een carrière bij ASML.”

Remco de Groot, consultant bij Merkle Nederland: ”Dit is een perfect voorbeeld hoe creativiteit en data een essentiële rol spelen in een geslaagde campagne. We hebben samen met ASML onderzoek gedaan naar waar we deze specifieke niche doelgroep kunnen bereiken. Daarnaast weten we dat deze groep extreem gewild is, dus moesten we met iets komen dat eruit springt, een échte scroll stopper.

Lees meer over deze campagne op: www.asml.com/codingchallenge

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →