Congres: heeft het merk nog toekomst?

Op donderdag 21 september organiseert Elsevier Congressen een congres met als titel: 'brand innovation, wat is de toekomst van uw merk?' Met cases, visie en debat draagt dit congres bij aan de volgende stap in merkevolutie. Het congres staat die dag onder leiding van Leo van Sister, met de praktijk van Bacardi, T-Mobile en Postbank aangevuld met visies van Saatchi & Saatchi, Mens&Merk en Mountview.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De dagvoorzitter , founding partner van BrandCouncil/BrandWatch Merkcommissarissen, is een marketingdier in hart en nieren. Zo was hij managing director van Douwe Egberts/Van Nelle Nederland, was hij betrokken bij kennisontwikkeling over merken vanuit het SWOCC curatorium en was hij als voorzitter van het Centrum voor Merk & Communicatie nauw betrokken bij alle ontwikkelingen in Nederland. Hij zal deze dag als geen ander in goede banen kunnen leiden.

De aftrap wordt gedaan door de algemeen directeur van Bacardi Nederland Mark de Witte in debat met Niek Jan van Damme, algemeen directeur T-Mobile en de Vice President Marketing & Brand, KLM Edwin Verver. Daarna zal ik zelf alle merkontwikkelingen van vandaag in een lange termijn perspectief plaatsen onder de titel ' the evolving brandscape'. Vlak voor de lunch geeft Jan Müller, CEO van Saatchi & Saatchi, zijn visie op de toekomst. Niet zo gek, de CEO WorldWide van Saatchi & Saatchi Kevin Roberts, bracht in 2005 het prachtige boek '' op de markt dat in een zeer smaakvolle stijl, typografie en fotograife een voortuitblik geeft op wat we in de toekomst mogen verwachten van merken.

Na de pauze laat Ingmar de Lange van ons nieuwe prikkelende concepten zien van merken van vandaag. Ingmar richt zich op communicatie voor jong-volwassenen. De keren dat ik hem heb zien spreken werd ik altijd positief verrast met nieuwe praktijk van merken die voor mij volkomen onbekend waren maar zeer goed aansloegen in de doelgroep (waar ik blijkbaar niet meer toe behoor, snif).

Het laatste deel van de dag bestaat uit de praktijk cases. Niemand minder dan de marketeer of the year, , directeur Postbank komt aan het woord. Daarna volgt er nog een (geheimzinnige) case. Spannend wat dit zal worden.... Vervolgens wordt het congres nog praktischer. Fred Bergmans van komt met do's en don'ts die de bezoekers direct richting te geven voor de merkinnovaties van morgen.

Na deze volle dag is er nog ruimte om nog wat na te praten, alles lekker te laten bezinken of nog wat oude bekenden op te zoeken gedurende de welbekende borrel.

Alle details zijn te vinden op: . De kosten bedragen 695 euro ex. BTW. is uiteraard nu al mogelijk. Daarvoor krijg je dus een hele dag een update in het Holiday Inn in Leiden, volop netwerkgelegenheid én een exemplaar van (tweede druk).

Off the record: best een aantal discussies gevoerd of ik dit item wél of níet moest posten. Omdat ik zelf spreek krijgt de posting misschien te snel een 'ik- erwin' gehalte. Maar omdat ik vind dat nieuwe events sowieso interessant zijn voor de community - ik vind het zelf nl. ook altijd interessant - toch besloten te posten. Ook plaats ik een vergelijkbare tekst op marketingfacts. Om het nog erger te maken zal ik het ook nog op plaatsen. Dat leidt ongetwijfeld soms tot lezers die het twee keer en misschien zelfs wel drie keer lezen. Maar daar kan ik nix aan doen. Het wachten is op de die door alle marketingweblogs wordt gedeeld en een eigen RSS feed/e-mail update. Vooralsnog ben ik benieuwd of en tot welke discussie dit leidt. Ik stel voor dit te doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie