Heineken en Blippar maken duurzaamheid interactief

De internationale campagne 'Legendary 7' eert bestaande boeren, die verantwoord hop en gerst produceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

maakt met zijn consumenten de afspraak om voor 2020 zeker 50 procent van de ruwe productiematerialen op een duurzame manier te produceren. Met de digitale campagne eert het biermerk zeven boeren uit Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, die hoge kwaliteit – en duurzame – hop en gerst produceren voor Heineken.

Augmented reality
Door duurzame boeren een gezicht te geven, hoopt het biermerk consumenten te overtuigen van de duurzame boodschap. De boeren worden in de korte animatie afgebeeld als ware &;Western Heroes&; en mensen worden opgeroepen om mee te doen met de campagne.

De samenwerking met – een augmented reality smartphone-app – brengt de boeren tot leven. Door het Heineken-label achterop een flesje te scannen met de Blippar-app kunnen consumenten extra content openen, als een korte video, de verhalen van de echte boeren en het maken van een ‘7elfie’ – een selfie van jezelf als duurzame boer.

Mark van Iterson, Global Head of Design bij Heineken zegt: ‘Duurzaamheid wordt vaak gezien als complex en ontoegankelijk voor consumenten. Hoewel duurzaamheid in de kern zit van wat we doen en willen doen, zoeken we een manier om consumenten en stakeholders gemakkelijk mee te laten doen met ons ‘Brewing a Better World&;-programma. De &;Legendary 7&; daagt gevestigde merken uit om te vertellen over duurzaamheid en consumenten waarderen een duurzame gedachtegoed en natuurlijke ingrediënten.’

Bron: MarketingMagazine

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie