Matthijs Moeken naar Leen Bakker

De voormalig Jumbo-marketeer moet de formule van de woonwinkel ‘blijvend actualiseren’.

  • Carriere
  • 26 October 2017
  • Roderick Mirande

Matthijs Moeken (40) is aangesteld als directeur marketing formule van Leen Bakker, de woonwinkelketen die zichzelf presenteert als ‘één van de grootste value-for-money retailers in de Nederlandse en Belgische woninginrichting- en decoratiesector’. Leen Bakker werd begin dit jaar afgestoten door Blokker Holding. De huidige eigenaar, investeringsmaatschappij Gilde Equity Management, heeft ook woninginrichter Kwantum in bezit.

Moeken wordt bij Leen Bakker verantwoordelijk voor het merkbeleid en ‘het blijvend actualiseren van de formule’.

Moeken werd als cmo bij Jumbo (onder meer verantwoordelijk voor de commercials met Frank Lammers en het juichpak van Roy Donders) tweemaal genomineerd als Marketeer of the Year (2015 en 2016). Hij verliet Jumbo ruim een jaar geleden; zomer 2016.

Advertentie