Merkenportfolio Heineken: scherpere positionering gewenst?

Heineken heeft onderzoek gedaan onder 2.000 consumenten en concludeert dat de positionering van de drie merken Heineken, Brand en Amstel nog niet onderscheidend genoeg is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De merken bevinden zich momenteel in alle segmenten die Heineken onderscheidt. Met andere woorden: Heineken heeft de klanten ingedeeld in groepen met homogeen gedrag alleen gedragen ze zich niet zo. Arme marketeers!

Elk segment moet door één merk ingevuld worden (welke segmentering Heineken toepast,wordt niet vermeld in het FD). Amstel moet het mainstreammerk zijn, Brand het premiummerk en Heineken het innovatiemerk.

Interessant is te weten welke segmenten Heineken onderscheidt: als je scherp wil positioneren, moet je scherp kunnen segmenteren en targetten. Wie weet meer?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie