Nederland in topdrie filmshortlist Cannes

Op het 48ste International Advertising Festival in Cannes zijn de nominaties voor de shortlist Film bekend. Van de 547 nominaties kreeg Nederland er 30, goed voor een derde plaats achter de Verenigde Staten (188) en Groot-Brittannie (82).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TBWA/Campaign Company en 180 voeren het vaderlandse klassement aan met elk 7 nominaties, gevolgd door Result DDB (5), Bates, Lowe Lintas en PMSvW/Y&R (elk 2) en FHV/BBDO, Grey, Neboko en Ubachs Wisbrun (elk 1).

De verantwoordelijke Nederlandse productiemaatschappijen

zijn hazazaH (4x genomineerd), Bonkers (ook 4x, waaronder een co-productie

met RSA Films), Czar.nl en Schiettent (3x), Cellusion (2x) en CCCP.Com,

Donkey Shots, Jonkers Hofstee Film, Ocean View en Vos Film ieder 1 keer.

(Een commercial van KesselsKramer is eveneens genomineerd, maar ingestuurd

door productiemaatschappij Great Guns, en dus mededingend voor Engeland.)

Het totale aantal commercials dat werd beoordeeld door een internationale

jury onder leiding van Bob Isherwood, creative director van Saatchi &

Saatchi Worldwide, bedroeg 6117 (in 2000: 5757). Daarvan kwamen er 179 uit

Nederland, 30 minder dan vorig jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie