Nieuwe gedragsregels Thuiswinkel.org

Thuiswinkeliers verenigd in de branchevereniging Thuiswinkel.org zijn akkoord gegaan met nieuwe gedragsregels over zaken doen met consumenten. De gedragsregels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, het consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus, post, et cetera.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer dan 80 bedrijven, goed voor zo'n 70 procent van de 1,5 miljard euro omzet in 2001 hebben tijdens de algemene ledenvergadering unaniem de nieuwe gedragsregels goedgekeurd. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Directeur Wijnand Jongen:’Het zijn heldere regels gebaseerd op Nederlandse wet- en regelgeving, Europese richtlijnen en afspraken die gemaakt zijn met derden, bijvoorbeeld de Consumentenbond. Vooral de afspraken die met de Consumentenbond gemaakt zijn, onder andere over het verzamelen van e-mailadressen, zijn een goed voorbeeld van hoe de branche vooruitlopend op wet- en regelgeving zijn verantwoordelijkheid neemt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie