Omzetgroei Clear Channel Hillenaar in 2015

Algemeen directeur Jeroen Hillenaar verwacht dat de omzetgroei in 2016 doorzet,

Hillenaar spreekt van een succesvol 2015 met een omzetgroei van 11,6 procent. Dat is voornamelijk het gevolg van de stijgende vraag naar abri’s en het digitaliseren van buitenreclameobjecten, zegt hij.

De omzet op abri’s steeg 2015 gestegen met 15,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Deze groei is volgens Hillenaar vooral te verklaren door het uitbreidende netwerk van Clear Channel. In 2015 won de buitenreclame-exploitant concessies in Twente, Flevoland en de Bollenstreek. Daarmee is Clear Channel, als het om abri’s en Infopanelen aan de openbare weg gaat, aanwezig in 80 procent van de Nederlandse gemeenten. Hillenaar: &;Exterion Media en JCDecaux zijn respectievelijk aanwezig in 28 en 9 procent van de Nederlandse gemeenten. Hiermee is Clear Channel de exploitant met de beste landelijke dekking.&;

Clear Channel Hillenaar heeft geïnvesteerd in de digitalisering van buitenreclameobjecten, zoals de digitale reclamemast ‘Triple Digital’, gelegen aan de A16 in Rotterdam en het ‘Digital Billboard’ in Amsterdam. Beide objecten zijn toegevoegd aan het digitale pakket van het bedrijf. &;Er is duidelijk vraag naar deze vorm van outdoor. De omzet is veelbelovend.&;

Voor 2016 verwacht Hillenaar de omzetgroei verder doorzet.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie