‘Pakket en maildistributie blijft achter’

De groei van verkoop op afstand dreigt ernstig belemmerd te worden doordat in de afgelopen jaren de kosten van de distributie van mail en pakketten buitenproportioneel zijn gestegen, zonder dat daar een gelijkblijvend serviceniveau tegenover staat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit is de conclusie van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org., in het positioning paper Mail- & Pakketdistributie in Nederland. Thuiswinkeliers willen bezorgsystemen die aansluiten op de wensen van de consument en thuiswinkeliers willen aan alle consumenten door heel Nederland kunnen leveren. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: 'Steeds meer consumenten winkelen op afstand, via catalogi, internet, post, et cetera. De omzetten nemen significant toe en daarmee de behoefte aan capaciteit bij business-to-consumers distributeurs. Traditioneel zijn er maar weinig b-t-c distributeurs in Nederland actief, waardoor het een 'sellers markt' is geworden’, aldus Jongen. Tijdelijke personeelskrapte en stijgende belangen van aandeelhouders van b-t-c distributeurs hebben het gemiddelde serviceniveau de laatste jaren doen afnemen en prijzen opgejaagd, voor thuiswinkeliers én consumenten, concludeert hij. Distributeurs en thuiswinkeliers moeten de krachten bundelen, is Jongens oproep.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie