PIM verjongt bestuur om vereniging toekomstbestendig te maken

Bovendien wordt met de toetreding van Rink Teertstra de samenwerking tussen Marketing Associatie Nederland en PIM verder geïntensiveerd.

Rink Teertstra
Marketing Associatie Nederland

Per 15 januari 2019 treedt Rink Teertstra toe tot het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Hij is penningmeester van Marketing Associatie Nederland (MAN). Met de toetreding van een vertegenwoordiger van MAN tot het PIM-bestuur wordt de samenwerking tussen de platformen verder geïntensiveerd. PIM: ‘Het doel van dit versterkte samenwerkingsverband is het gat tussen de theorie en de praktijk van marketing te overbruggen.’

Rink Teertstra heeft in 2017 de bacheloropleiding business administration voltooid aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna is hij gestart met de master opleiding business information management aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit. Deze opleiding hoopt hij over enkele maanden af te ronden. Daarnaast is hij actief als onderwijsassistent bij dezelfde masteropleiding en president van de Marketing Associatie Erasmus Universiteit Rotterdam (MAEUR).

Jaarlijks nieuwe marketingstudent

PIM-voorzitter Yvonne Nassar verwacht dat de toetreding van ‘de nieuwe generatie marketeers’ het platform helpt om de behoeftes van de aanstormende generatie te begrijpen en daar blijvend vanuit PIM op te kunnen aansluiten. Nassar: ‘Dit draagt bij aan het verder toekomstbestendig maken van onze vereniging. De continuïteit borgen we door jaarlijks een nieuwe marketingstudent in het bestuur te laten plaatsnemen.’

Brug tussen theorie en praktijk

De theorie en de praktijk van het marketingvakgebied komen wat Nassar betreft met door deze samenwerking dichter bij elkaar. ‘Daarnaast bieden we marketingstudenten op deze manier een nieuw podium in de marketinggemeenschap van Nederland. Daarmee onderstrepen we onze missie om van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa te maken.’

De samenwerking tussen de twee platformen is overigens niet nieuw. PIM stelt al enige jaren tijdens elk event een aantal plaatsen beschikbaar aan MAN-leden. Daarnaast reiken zij jaarlijks gezamenlijk de ‘Dutch Marketing Thesis Award’ uit aan de afgestudeerde marketingstudent met de beste marketingscriptie van Nederland van dat jaar. De genomineerden zijn afkomstig van de universiteiten van Amsterdam, Groningen, Maastricht, Rotterdam en Tilburg.

Het voltallige bestuur van PIM

•          Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam (voorzitter);

•          Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive;

•          Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech;

•          Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM;

•          Olaf Ouwerkerk, interim manager marketing & customer experience;

•          Rink Teertstra, onderwijsassistent MSc. Business Information Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en penningmeester van Marketing Associatie Nederland;

•          Marielle van der Zouwen, managing partner bij LVT Group en managing director bij Eventive Eventmarketing

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie