Programma en eerste sprekers ADfest bekend!

De belangrijkste loopbaanvragen van de volgende generatie reclame, marketing en communicatietalenten worden beantwoordt op ADfest.

Arno Peperkoorn, Patritia Pahladsingh, Tim van der Wiel, Lianne Heite, Anne Merel Verleun, Maarten Boer

In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseert VIA, in samenwerking met RA*W en YoungDogs, op woensdagmiddag 18 mei ADfest hét advertising-, marketing- en communicatie evenement voor studenten en starters. In een live talkshow setting gaan verschillende industrie professionals, onder leiding van 2 hosts, het dialoog aan over ‘The future of The Job, The Work & The Agencies’. Het beloofd dus een interactieve en leerzame sessie te worden want zelfs het publiek heeft hier een stem!

Eerste sprekers en programma

Naast reeds bekend gemaakte sprekers Anne Merel Verleun (Hammerfest), Arno Peperkoorn (Result), Tim van der Wiel (Go Spooky) en Patritia Pahladsingh (TBWA\NEBOKO) sluiten nu ook Lianne Heite (Havas Lemz) en Maarten Boer (Buutvrij for life) hierbij aan. De overige 6 worden in de komende weken middels de VIA nieuwsbrief en socials bekend gemaakt.

‘From Mad Men to Next Gen’ is het thema waarbij we focussen op de toekomst van de industrie. In een middag vullend programma delen verschillende nationale en internationale sprekers hun visie en ervaringen over de toekomst van het werk, de baan en de cultuur binnen de industrie. Het zal een interactieve sessie worden waarbij de focus ligt op dialoog in een ontspannen talkshow setting.

Duidelijkheid bieden aan studenten en starters

Met name de brede insteek van het programma is voor de Hogeschool van Amsterdam een belangrijke reden om actief studenten naar het evenement te sturen. Herman van Tilburg, HvA-Opleidingen Communicatie + Creative Business: “Het is voor studenten waardevol en noodzakelijk dat ADfest en dergelijke evenementen worden georganiseerd. De creatieve industrie is breed en continu in verandering. Om een beter beeld van hun toekomstperspectief te bieden moeten we divers talent laten zien hoe ze hun plek kunnen vinden binnen dit vakgebied en hen laten ontdekken waar ze goed in zijn.”

Frisse en nieuwe perspectieven

ADfest geeft niet alleen studenten en starters meer inzicht over hun toekomst, het evenement levert ook frisse en nieuwe perspectieven voor de branche op, aldus VIA-bestuurslid Next Gen Talent, Baba Touré. Touré: “De inbreng en visie van de deelnemers zorgt ervoor dat wij als industrie met de volgende generatie meegroeien. We leren van elkaar en op die manier hopen we als VIA een bijdrage te leveren aan het creëren van een duurzame match tussen werkgevers en werknemers.”

Inschrijven

Omdat het hele evenement in het teken staat van interactie en het voeren van dialoog worden de sprekers van ADfest in de komende weken stapsgewijs via de socialmediakanalen van VIA, RA*W en YoungDogs bekendgemaakt en uitgelicht.  

Voor meer informatie en inschrijven: adfest.amsterdam

Ben je VIA lid? Dan ontvang je 2 gratis tickets voor junioren en stagiaires