Wal-Mart ontkent sponsorplannen Vitesse

Bij het Amerikaanse Wal-Mart is gisteren met verbazing gereageerd op berichten dat een dochteronderneming van het concern sponsor zou worden van voetbalclub Vitesse.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat werd eerder op de dag aangekondigd door R. Tuanakotta, die als vertegenwoordiger van het bedrijf voor vandaag een persconferentie zou hebben belegd. De dochter van Wal-Mart zou 100 miljoen gulden over hebben voor Vitesse Jose Gomez, pr-functionaris van Wal-Mart zegt dat zijn bedrijf niet is geïnteresseerd in sportsponsoring. "En zeker niet in een land waar wij geen belangen hebben. Wal-Mart ondersteunt slechts projecten die betrekking hebben op jeugd en onderwijs." Eerder op de dag had Vitesse met verbazing kennis genomen van berichten als zou een buitenlandse firma interesse hebben om de nieuwe hoofdsponsor van de club te worden. Wal-Mart geldt als een van de grootste kleinhandelaren ter wereld, met supermarkten en warenhuizen. De multinational heeft alleen al in de Verenigde Staten meer dan 2600 vestigingen, in Europa bedraagt dat aantal meer dan duizend.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie