WNF-Campagne tegen ‘foute’ souvenirs

Vanaf 11 juli voert het Wereld Natuur Fonds de campagne ‘Kijken, kijken, niet kopen’ om Nederlanders te informeren over foute souvenirs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onderzoeksbureau Interview*NSS onderzocht in opdracht van het Wereld Natuur Fonds wat de Nederlander weet over souvenirs gemaakt van beschermde planten en dieren. Bijna een kwart (23 procent) van de Nederlanders kan geen enkel ‘fout’ souvenir spontaan noemen. De regelgeving rondom natuursouvenirs is voor veel Nederlanders ook niet duidelijk.

Het Wereld Natuur Fonds is op 15 juli aanwezig op Schiphol om vertrekkende reizigers op te roepen geen foute souvenirs te kopen tijdens hun vakantie. Vanuit de lucht is de oproep ‘Kijken, kijken, niet kopen’ in een weiland vlakbij Schiphol de hele zomer zichtbaar vanuit het vliegtuig. Een WNF-heteluchtballon zal deze zomer tal van vaarten boven Nederland maken.

Om reizigers goed te informeren, werkt het Wereld Natuur Fonds samen met verschillende partners zoals de douane en de Algemene Inspectie Dienst (AID). Maar ook de ANVR, vele reisorganisaties en ruim 500 reisbureaus werken mee aan het informeren van reizigers over welke souvenirs schade veroorzaken aan de natuur.

Op de van het Wereld Natuur Fonds is informatie te vinden over de campagne.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie