Premium

Kerstrapportwinnaar Posterscope: ‘Al het goede online gebeurt offline’

Posterscope kwam dit jaar in het Kerstrapport als beste naar voren bij de mediabureaus (alle respondenten) en de nummer 1 bij exploitanten. Country Manager Bas van den Hoogen: ‘Out-of-home kan nog zo veel meer groeien in Nederland.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nummer-1 positie in het Kerstrapport. Waar heb je die aan te danken, denk je?
We hebben ruim 3 jaar gelden een duidelijk propositie en een visie uitgezet en daar hebben we ons strikt aan gehouden. Samenwerking met alle stakeholders staat daarbij centraal. Of dat nu adverteerders, mediabureaus, reclamebureaus of exploitanten zijn. Zonder hulp van onze partners kunnen we ons verhaal niet rondbreien. Met alle partijen zoeken we altijd samen naar de beste mogelijkheden om een bepaalde behoefte van de klant te tackelen. Daarbij kijken we heel sterk naar innovaties en trends in de markt en zoeken we ook onontgonnen gebieden om ze goed mogelijk in de behoefte te voorzien.
Ofwel: pioneering out-of-home (OOH). Dat kan de integratie van fieldmarketing/activatie binnen de totale middelenmix zijn, de online wereld naar buiten halen en vice versa, of zelfs met gemeenten samenwerkingen aangaan op het vlak van gebiedsontwikkeling. Alles wat zich buiten jouw voordeur bevindt, is feitelijk ons werkgebied.  Ik denk dat dat zeer gewaardeerd wordt. Heel proactief zijn en niet gelijk een uurtje factuurtje. Denken in kansen en daar ook in investeren. Maar het belangrijkste is de passie en commitment van ons team. Daardoor zijn we in staat om met een klein team bergen te verzetten.’

Hoe kijk je terug op het jaar voor Posterscope?
‘Dit jaar zijn op het internationale Posterscope seminar onze ogen nog verder opengegaan over wat de potentie is van OOH. Niet alleen in andere landen maar ook zeker in Nederland. Dat betekent ook dat we blijven proberen te innoveren. OOH kan ook nog zo veel meer groeien in Nederland. Afgelopen jaar hebben steeds meer initiatieven gestalte gekregen. We kunnen nu echt zeggen dat Posterscope een full-service out-of-home mediabedrijf is. Van onderzoek tot concepting en van belevingsmarketing tot social content. Het is allemaal te integreren.’

Wat zijn volgens jou de trends in Out of Home en hoe spelen jullie daar op in (ook in samenwerking met de andere merken van Dentsu Aegis, waar Posterscope onderdeel van is?
&;Wij zeggen altijd: er is geen schaarste aan producten maar aan belevingen. In 2015 zullen we ons dus nog meer focussen op de integratie met online. Ik zie daarin de volgende trends:

-  Online communicatiemanagement krijgen spin-offs in (digital) OOH
- (Social) content creatie voor sociale media. Sterkere focus op activatie in het veld. Mensen delen graag ervaringen die in het echte leven plaatshebben. Online dient dan als het amplify medium. Al het goede online gebeurt offline.
- Het verbeteren van de openbare ruimtes in samenwerking met bedrijven, overheid en burgers. Sociale media vragen om sociale content. Oftewel meaningful marketing projecten in de openbare ruimte die daadwerkelijk het leven en welzijn van mensen verbeteren.
- Verdere digitalisering van het OOH landschap met daaraan gekoppeld automated trading en programmatic buying. De click verplaatst zich steeds meer naar buiten, de echte wereld. De toverwoorden zullen relevantie en dynamiek zijn, waarbij “convergence” van media steeds belangrijker wordt. En daarmee het moment van media en aankoop steeds dichter bij elkaar komt te liggen.’

Kijk voor de uitslagen van het Kerstrapport 2014.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie