Nieuwe campagne Tolerance Unlimited

Met de leus 'Discriminatie waarom niet eigenlijk?' is stichting Tolerance Unlimited gisteren een campagne begonnen. De stichting wil aandacht voor de toegenomen intolerantie in Nederland sinds de aanslagen in New York op 11 september.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne komt uit de koker van PPGH JWT. In de

Rode Hoed in Amsterdam werd een blik bekende Nederlanders opengetrokken voor een succesvolle aftrap. ‘Everybody happy?’, schreeuwde Frits Barend de ongeveer tweehonderd juichende middelbare scholieren toe, zo meldt het ANP. Barend stond onder anderen met Marco Borsato, Sylvana Simons, Hanneke

Groenteman en Albert Verlinde op het podium. Zij toonden het door hun opgenomen tv-spotje tegen intolerantie, dat onderdeel uitmaakt van de campagne.

Een ander belangrijk onderdeel is de expositie 'Wie ben jij', die bestaat uit foto's van honderd Nederlandse jongeren met een uiteenlopende culturele achtergrond. Uitgangspunt van de expositie is wat de jongeren zien als intolerantie. Ze maakten de foto's onder leiding van fotograaf Julian

Germain.

Stichting Tolerance Unlimited bestaat sinds 1998 en bedenkt jaarlijks een publicitaire activiteit om de aandacht te vestigen op verschillende vormen van intolerantie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie