Pure fietsbeleving – zowel on- als offline

Met een platform-migrate door digital agency Dept zet fietsfabrikant Canyon een grote, digitale stap voorwaarts

Canyon Bicycles, gevestigd in Koblenz, is al vele jaren Europa’s grootste e-bikemerk en Duitslands grootste fabrikant van racefietsen, mountainbikes en triathlonfietsen. Niet zo gek dat Canyon-tweewielers ook door internationale topatleten en wielerteams veelvuldig worden gebruikt. Met meer dan tweehonderd fiets-innovaties is de fabrikant een voorloper, trendsetter én autoriteit.

Canyon staat sterk met Salesforce Commerce Cloud

De fiets-innovator verkoopt haar rollende goed voornamelijk online, waardoor de webshop het belangrijkste kanaal is voor omzet, merkbeleving en klantenservice. De goede schaalbaarheid en de mogelijkheid voor onafhankelijke service en onderhoud, zijn belangrijke redenen voor Canyon om te kiezen voor een platform-migrate. De keuze viel hierbij op Salesforce Commerce Cloud. Dept werd in dienst genomen als implementatiepartner en is sinds het begin van het project verantwoordelijk geweest voor de analyse en het advies van de vereisten, de integratie, het technische projectbeheer en de (technische) ondersteuning.

Canyon image 1
Technische perfectie in elk detail

Na de eerste relaunch van de webshop in Oostenrijk, in februari 2019, volgde de global rollout: een nieuwe website in 18 talen en 41 verschillende valuta's, in één online-ervaring.

Voor elke wens een fiets

Om aan de individuele behoeften van de klant te voldoen, hebben de experts van Dept speciale features in de webshop geïmplementeerd. Zo bepaalt een calculator de perfecte framemaat voor de klant en zorgt een vergelijkingstool voor makkelijker wikken en wegen tussen verschillende fietsen. Klanten van Canyon hebben zodoende de mogelijkheid om hun gewenste fiets te kiezen op basis van hun specifieke behoeften. Het responsieve ontwerp van de webshop onderscheidt zich, naast de mogelijkheid om te customizen en vergelijken, ook door de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Tijdens het bestelproces kunnen klanten daarnaast kiezen uit verschillende en landspecifieke leverings- en betalingsmethoden. Wel zo makkelijk.

Ruimte voor ontdekking

Een belangrijk onderdeel voor de merkbeleving is de Canyon Showroom in Koblenz. Klanten kunnen hier nieuwe modellen, en verschillende ontwerpen en functies zelf ervaren. Ook online bestellingen kunnen hier worden opgehaald. Een integratie van de showroom in de webshop was hierdoor een ​​belangrijke missie voor Dept.

Canyon tablet

Allround merkbeleving

Door de webshop te vernieuwen, richt Canyon zich nog duidelijker op de behoeften van de klanten en zet het merk een grote, digitale stap voorwaarts. De diversiteit in maatwerk, overtuigende beelden en pakkende content, geven de gebruiker van de Canyon webshop een allround merkbeleving en verzekeren een vlekkeloze aankoopervaring. Ondersteund door Salesforce Commerce Cloud en de Marketing Cloud, gebruikt de fietsfabrikant de communicatiekanalen – e-mail, telefoon, contactformulier, chatfunctie en helpcentrum – om het gesprek met de klant aan te gaan en deze nog voor vele jaren aan Canyon te binden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →