RTL Nederland wordt RTL en komt met pay-off '...En Ontdek'

De naamsverandering van RTL gaat gepaard met een compleet nieuwe huisstijl.

Ceo Bert Habets: &;We hebben een prachtig portfolio met krachtige merken. Daar hoort een sterk moedermerk bij met een waarachtig verhaal. Een verhaal dat niet alleen vertelt wat we doen, maar vooral hoe en waarom we het doen. Daarom zijn we bij de basis begonnen: een sterke positionering die ons DNA blootlegt. Al sinds de start in 1989 verkent RTL nieuwe wegen in medialand. Nieuwsgierigheid zit in alle haarvaten van ons bedrijf en in de medewerkers. Daaruit is de brandstory, nieuwe identiteit en de pay-off ontstaan.
Naast een duidelijke strategie helpt dit om ons in een druk (internationaal) concurrentieveld nog beter te onderscheiden en vanuit één duidelijk merk te communiceren met alle doelgroepen: adverteerders, zakelijke partners, (potentiële) werknemers en last but not least de consument.&;

RTL vertelt zijn verhaal met één brandstory en één pay-off voor alle doelgroepen. Deze brandstory is ook vertaald naar een virtual reality movie.


​Manager corporate communicatie & merkstrategie Kim Koppenol: &;Het ontstaan van RTL is te danken aan het pioniersbloed van een handjevol gedreven mensen. Dat gevoel zit nog steeds in de kern van dit bedrijf en de mensen. Ondanks het feit dat we enorm zijn gegroeid en veel merken in onze portfolio hebben, eist de snelheid van onze branche dat we met een open blik naar de wereld blijven kijken. Dus 27 jaar later voelen we ons nog steeds pioniers, ook al is de RTL-familie gegroeid.
Onze missie blijft het prikkelen, voeden en vervullen van onze eigen nieuwsgierigheid en van degenen waar we het allemaal voor doen: de kijkers, bezoekers, klanten, partners en collega’s. De brandstory tot leven brengen in een VR-movie is natuurlijk nieuwsgierigheid uitdragen en oproepen in optima forma.&;

De Makers/credits
Corporate Communicatie & Merkstrategie is initiatiefnemer van en eindverantwoordelijk voor de rebranding. Merkstrateeg Leslie Mello heeft samen met senior corporate communicatie- en merkadviseur Ilona Odijk en Kim Koppenol het proces van de positionering begeleid. Die positionering is mede tot stand gekomen door een grote groep RTL’ers.
Beautiful Lives heeft in opdracht van RTL een kwantitatief en kwalitatief consumenten- en BtoB-onderzoek geleid en uitgevoerd. Mark Porter en Dylan Griffith, die ook de huisstijl van RTL Nieuws en RTL Z maakten, ontwikkelden het logo en de identiteit. Zij zijn bijgestaan door onder meer John Beckers. Natwerk vertaalde de positionering naar de brand story, pay-off en brand movie. De brand movie is geregisseerd door Steye Hallema en geproduceerd door Natwerk en Ambassadors.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie