Amerikaans glossy magazine voor jonge Arabieren

De regering-Bush heeft een nieuw middel ingezet om het beroerde Amerikaanse imago in Arabische landen op te vijzelen: het lifestyle-magazine Hi.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het glossy tijdschift wordt betaald door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het blad richt zich op jongeren tussen de 18 en 35 jaar. Het wordt sinds kort verkocht in onder meer Egypte, Libanon, Jordanië, Sudan, Israël, de Verenigde Arabische Emiraten en Tunesië, aldus The Washington Post in de zaterdageditie.

De artikelen in het tijdschrift gaan nadrukkelijk niet over Irak, Afghanistan of al-Qaeda. In het eerste nummer staan onder meer de ervaringen van Arabische studenten in de VS centraal. De nieuwe editie gaat over de groeiende invloed van Arabische muziek in het westen.

Hi is volgens een zegsman van Buitenlandse Zaken een middel om een betere relatie te krijgen met de ‘toekomstige leiders van de Arabische wereld'. Het blad is volgens hem ook een 'zeer subtiel vehikel' om Amerikaanse waarden en normen uit te dragen. Een soortgelijk doel dient ook Radio Sawa, een eerder door Washington opgericht radiostation voor de Arabische jeugd.

Hi verschijnt nu in een oplage van 50.000 stuks. Dat moeten er zeker 250.000 worden (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie