Commerciële zenders op 41 % in februari

De commerciële zenders hadden in februari opgeteld een marktaandeel van 41 procent. De publiek zenders hadden gezamenlijk een aandeel van 35,9. Nederland 2 was marktleider met 17,9 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de SKO. De HMG-zenders hadden in februari een marktaandeel van 25,3 procent: RTL4 16,2, RTL5 4,3 en Yorin 4,8. SBS Broadcasting was goed voor 15,7 procent van de markt: SBS6 9,3, Net5 3,7 Veronica 2,7.

Het best bekeken programma van februari was de Studio Sport-uitzending van afgelopen zondag met ruim 3,5 miljoen kijkers. Sport beheerste de topdrie. Op twee staat de oefeninterland Nederland-VS en op drie het WK allround schaatsen voor dames, met de 5 kilometer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie