‘ConsuWijzer goed bezocht’

De Nederlandse consument weet ConsuWijzer, het informatieloket van de overheid voor praktische tips en advies over consumentenrechten, goed te vinden. Dat melden de initiatiefnemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De site is sinds de lancering in oktober 2006 al een miljoen maal geraadpleegd. Een bezoek duurt gemiddeld vijf minuten. In de eerste helft van dit jaar vroegen bezoekers 55.000 voorbeeldbrieven en infobladen op. Die informeren de consument en helpen hem bij het schrijven van een klachtenbrief. De site is een initiatief van de drie toezichthouders van het Ministerie van Economische Zaken: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).

Consumenten komen op de site terecht via zoekmachines (ruim 50%), door direct de url in te typen (zo'n 25%) of via een link op een andere webpagina (ook 25%). In september start een nieuwe campagne om de bekendheid van ConsuWijzer verder te vergroten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie