Epson trekt schadeclaim in

Vorige week nog riep de Consumentenbond op om producten van printerfabrikant Epson te boycotten. Nu rectificeert de bond de beschuldiging in de Consumentengids die september zal verschijnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat bericht de Volkskrant. De Consumentenbond had de Japanse printerfabrikant aan de schandpaal genageld omdat hun printers ophouden met afdrukken terwijl er dan nog inkt in de vullingen zit. Dat is nodig, stelt Epson nu, omdat de printerkop anders uitdroogt en stukgaat. Dat er soms 38 procent inkt achterblijft in een ‘lege’ cartridge heeft ermee te maken dat de fabrikant zijn printers voor de hele wereld maakt. Dus ook gebieden bedient waar het heel droog en warm kan zijn, en de inkt dus sneller opraakt dan in Nederland.

Nadat Epson echter om rectificatie had geëist en een schadeclaim in het vooruitzicht had gesteld, kwamen de bond en printerfabrikant bijeen, waarop de Consumentenbond zijn beschuldiging introk - ‘We hebben verzuimd dóór te vragen.’ ‒ en zal in de Consumentengids van september een rectificatie verschijnen, waarmee Epson’s schadeclaim van de baan is.

Het is niet de eerste keer dit jaar dat de Consumentenbond een beschuldiging intrekt. Een halfjaar geleden werden speelgoedwinkeliers beschuldigd van prijsafspraken. De bond nam dit pas terug na een steekproef die hij zelf uitvoerde.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie