Gezamenlijke persconferenties?

PR-bureau JansenJager organiseerde afgelopen vrijdag de eerste gezamenlijke persconferentie in Utrecht, ‘Primeurs in Première.’ Zes verschillende landelijke organisaties gaven tijdens de conferentie hun primeur weg. Ze varieerde van een beach house in Zoetermeer voor watersportrecreanten tot vrouwenwijnen waar badkaviaar aan hangt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het concept werd door het PR-bureau bedacht, omdat eigenaresse Gwen Jansen, het idee heeft dat journalisten door tijdsdruk steeds hogere eisen stellen aan persconferenties, voordat ze er daadwerkelijk naar toe gaan. In die zin zou de persconferentie ‘dood’ kunnen zijn. Onzin volgens Jansen. Volgens haar zijn het juist waardevolle bijeenkomsten voor journalisten en opdrachtgevers. “Je moet er alleen wel een invulling aan geven die meer op de behoeftes van deze tijd is afgestemd.�?

‘Primeurs in Première’ moest laten zien dat een gezamenlijke persconferentie veel voordelen heeft. Naast een hoog belevingsgehalte en nieuws uit eerste hand, kan de pers gelijk vragen stellen aan aanwezige belangenvertegenwoordigers. Anderzijds hebben de primeurgevers het voordeel dat ze de kosten van de conferentie kunnen delen en er is meer media-aandacht voor hun primeur door het grotere aantal primeurs.

Bureau JansenJager heeft aangegeven een tweede ‘Primeurs in Première’ te willen organiseren wanneer er genoeg animo is. De nu voor de hand liggende vraag is natuurlijk: is dit een goed idee? Hebben gezamenlijke persconferenties de toekomst?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie