Hoe zet je contentmarketing in om jouw markt te verslaan?

Contentmarketing agency BI Studios van Business Insider NL lanceert nieuwe campagne “Beat your Market”.

Met de nieuwe campagne ‘Beat Your Market’ daagt BI Studios van Business Insider merken uit om aandacht en meerwaarde te creëren in je businessdoelgroep met goede contentmarketing. Zo sta je vooraan in jouw markt.

Je wil met je marketingstrategie altijd beter presteren dan de concurrenten in jouw markt. Sterke contentmarketing maakt bij uitstek deel uit van die strategie. Als expert op het gebied van businessdoelgroepen kan BI Studios, de contentmarketingstudio van Business Insider, je concreet helpen impact te maken. Contentmarketing is marketing over de inhoudelijke as. Het is waardevol omdat het duurzaam en blijvend is.

“Een digitale advertentie is na online publicatie weer weg, maar goede contentmarketing is blijvend vindbaar en zorgt ervoor dat je bouwt aan autoriteit en ‘thoughtleadership’ op een onderwerp dat relevant is voor jouw klanten”, zegt Stefan Smit, Publisher & CCO van Business Insider. “Daarmee kun je laten zien dat je de issues van jouw klanten begrijpt en bied je ze inspiratie. Goede contentmarketing zorgt daardoor voor verhoging van de merkvoorkeur. Veel merken investeren vooral in naamsbekendheid en willen daarna gelijk door naar conversie, maar slaan die belangrijke ‘midfunnel’-laag over.”

Zoals het met alles gaat, draait het bij contentmarketing niet alleen om wát je doet, maar vooral ook hóe je het doet, zegt Smit. “Wij geloven in ‘high impact contentmarketing‘. Er is inmiddels zoveel content in de wereld dat je onderscheidend moet zijn met de content die inhoudelijk sterk is, verrassend en aantrekkelijk. Maar ook moet de distributiekracht en context dusdanig zijn dat het de juiste en voldoende mensen bereikt.

“We ontwikkelen owned platforms voor merken en maken daar content voor, maar distribueren ook contentpartnerships. ‘Flooding the zone’ noemen we dat. Als we het juiste onderwerp hebben gevonden omgeven we de doelgroep met die content.”
Stefan Smit, Publisher & CCO van Business Insider

Beat your market

Om de kracht van contentmarketing te onderstrepen en om te laten zien bij welke partij je concreet kunt aankloppen voor samenwerking op dat vlak, is BI Studios de campagne ‘Beat your market’ gestart. “Met welke achterliggende marketingdoelstelling en bijbehorende KPI’s dan ook, BI Studios zorgt steeds dat bedrijven hun benchmarks kunnen overtreffen. We zorgen voor brand awareness, brand consideration én activation bij de doelgroepen”, verklaart Smit.

Met ‘Beat your market’ speelt BI Studios concreet in op het feit dat ieder bedrijf in commercieel en financieel opzicht kijkt naar hoe het presteert in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en de markt. Smit: “In coronatijd is die vergelijking lastiger door een verstoord 2020. Dan wordt het dus extra relevant om te kijken naar hoe je groeit ten opzichte van de markt. De concurrenten hebben immers in dezelfde omstandigheden gezeten. En als het gaat om groei bij bedrijven dan begint dat primair bij de juiste marketing- en salesstrategie.” 

Hoe zet je contentmarketing in om jouw markt te verslaan?

Flooding the zone

BI Studios ontwikkelt verrassende contentstrategieën vanuit trends en inzichten uit kennis- en datapunten van de businessdoelgroepen waarmee Business Insider wereldwijd dagelijks communiceert. Volgens Smit gebeurt dat met behulp van de firstpartydatapropositie SÀGA. “We weten wat er speelt bij de doelgroep en zien trends in markten vaak vanuit andere delen van de wereld aankomen. Deze contentstrategie vertalen we door in die vorm van content die we het beste vinden passen bij de specifieke verhalen die we willen vertellen voor dat merk.”

Dat kan in verschillende vormen zijn, van een video- of podcastserie tot een mix van visuele contentvormen als ‘photo essays’ of ‘charticles’. Daarnaast kun je ook één verhaal in verschillende vormen vertellen. “De distributiestrategie is afhankelijk van de doelstelling”, zegt Smit. “We ontwikkelen owned platforms voor merken en maken daar content voor, maar distribueren ook contentpartnerships. ‘Flooding the zone’ noemen we dat. Als we het juiste onderwerp hebben gevonden omgeven we de doelgroep met die content.”

Groei
Business Insider heeft veel slagkracht als het gaat om bereik in de zakelijke markt. Met ruim twee miljoen unieke bezoekers per maand in Nederland en 150 miljoen uniek per maand wereldwijd. Het platform blijft groeien. Wereldwijd is de redactionele capaciteit in 2020 verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Smit: “Er wordt dus flink geïnvesteerd in kwaliteitsjournalistiek, omdat we zien dat er steeds meer behoefte aan is. Ook in Nederland beleven we ons beste jaar ooit. We zijn natuurlijk een digitale speler en dat is op dit moment waar versnelde groei zit.”

Business Insider innoveert ook met een aantal eigen (podcast)series en de introductie van premium artikelen. “De gebruiker is meer bereid te betalen voor content, zien we. Met Premium kunnen we lezers nog rijkere content bieden, wat we ook combineren met de Premium-propositie uit Amerika. We maken stappen met dit verdienmodel en zo kunnen we de gebruikersdata verder versterken. Die kennis kunnen we weer inzetten om het beste advies rond contentmarketing te geven. Zo versterkt alles elkaar.”

Plaats als eerste een reactie