Premium

Lowe@Alfred maakt wereldwijde campagne voor Blue Band

In België heet Blue Band Planta, in Duitsland Rama en in Mexico Primavera, daarom spreekt Unilever van ‘Family’-margarinemerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De wereldwijde campagne die Lowe@Alfred samen met het Global Spreads team van Unilever ontwikkelde, bestaat geheel uit CGI animatie en stelt het dagelijks leven van drie generaties uit een familie centraal.

Moeder Sarah, vader Peter, de tieners Lisa en Jack, kleutertweeling Lucy en Bob, grootvader George en hond Max zetten herkenbare familiesituaties neer met de kleine spanningen die daarbij horen.

Net als het mis dreigt te lopen, weet moeder Sarah steeds het tij te keren met Blue Band.

De campagne begint deze maand in Nederland met de introductie van Blue Band met roomboter en wordt deze zomer ook België (Planta) ingezet. Later volgen andere landen binnen en buiten Europa.

Voor de animatiewereld is samengewerkt met House of Cool in Toronto, een specialist op het gebied van CGI. Eerder werkte House of Cool aan films als Ice Age en Despicable Me. Voor de stemmen van de familie zijn ervaren acteurs zoals Johnny Kraaijkamp Jr., Pip Pellens en Kim Lian van der Meij gecast. 

De campagneontwikkeling wordt geleid door Lowe@Alfred in Amsterdam. Van daaruit wordt samengewerkt met netwerkpartners Lowe Open (shopper marketing) en Lowe Profero (digital) in London.

Credits

Titel: Blue Band Melange

Klant: Unilever

Eindverantwoordelijke klant: Harry Tullis, Melanie Meskers, Christina Svensson

Product: Blue Band met roomboter

Lengte in seconden: 30”

Bureau: Lowe@Alfred

Strategie: Kelly Philipse

Account: Sanne Tolsma, Annelotte Pera, Ellis Vis

Concept: Jan Willem Smits, Maxim van Rijs, Aad Kuijper

RTV Producer:  Sophie van Pelt

Productiemaatschappij: House of Cool (Canada, Toronto)

Regisseur: Matt Whelan

Producer: Debbie Cooke, Marc Juliar

Muziek: Good Sounds, Jurriaan Balhuizen & Koen van Baal

Soundstudio: Postoffice, Marcel Bultman

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie