Media ouders nemen Nutricia app onder de loep (App Recensie)

Nutricia lanceert volgende week zijn 'Nutricia voor jou'-app op de Negenmaanden beurs in de RAI. De app helpt ondermeer bij een voedingsschema en houdt de ontwikkeling van je kind bij. Mediaspecialisten met een 'freshborn'namen de app alvast onder de loep.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Anouk Puister (Digital Director MediaCom en moeder van Tijn, 5 maanden): "Het feit dat de bron een adverteerder is, doet voor mij niets af aan de betrouwbaarheid van de content, omdat Nutricia haar best doet authentiek en relevant te zijn. De sturing op merkniveau vind ik niet erg, als de informatie voor behoefte maar compleet is. Dus niet alleen de pijlen richten op eigen voedingsproduct, maar bijv. ook alternatieven geven die je zelf kunt maken, of andere tips over groei ontwikkelingen en leuke extraatjes voor ouder en kind. En dat doet Nutricia voor jou. Wat Nutricia verder goed doet is een uitgebreid Privacy statement geven. Ik kan me voorstellen dat de Customer Insights data uit deze app waardevol zijn voor Nutricia en ik ben benieuwd hoe ze hier op de lange termijn rijkere invulling aan gaan geven.”

Babs van Gisbergen (Eigenaar B!Mobile Consultancy en moeder van Tess, vijf maanden): “De app biedt allemaal leuke features, maar de uitwerking had naar mijn idee wat beter gekund. Zelf zou ik een app maken die je óf door je zwangerschap heen helpt óf de eerste maanden van je baby’s leventje makkelijker maken. De app heeft mijn inziens te veel mogelijkheden; het begint al met dat je zowel de details van je zwangerschap als de groei van je baby erin bij kunt houden. Dat is misschien interessant als je nu zwanger bent maar als je baby 6 maanden oud is heb je geen tips meer nodig tegen maagzuur of dikke voeten. En eigenlijk is het vrij irritant dat die tips in mijn tijdlijn blijven staan. Deze app onderscheidt zich niet op een positieve manier van soortgelijke apps zoals die van de ‘groeigids’ of ‘oei ik groei’. Het enige onderdeel wat echt beter is, is het eetschema maar dat is dan ook Nutricia’s core business. Dus schoenmaker, blijf bij je leest!”

Mark Wilmont (Salesmanager bij TwoTwenty vader van zoon Imre, 14 maanden): “De app bevat alle informatie die nieuwe ouders of ouders in spé zoeken. Als een van de weinige brands heeft Nutricia al deze content bij elkaar gezet om zo een compleet overzicht te geven. Dit vind ik een pluspunt en vooral zeker voor op de tablet. Daar neemt de consument de tijd om te lezen etc. Maar voor op de smartphone vind ik het veel content. Waarom geen gescheiden apps voor de verschillende levensfases van het kind op de smartphone? De consument gebruikt zijn telefoon om even snel iets op te zoeken of te lezen, dan biedt deze app te veel informatie.”

Jelle Kolleman (Co-founder van Shoot2Share en vader van dochter Kate, 1,5 jaar): “Als je de demo film bekijkt op nutriciavoorjou.nl wordt het al snel duidelijk. ALLES moest er in. En helaas is dat gelukt. Je kunt zoveel dingen doen met deze app, dat het als een hele opgave voelt om er aan te beginnen. Qua user interface zie ik wat vreemde elementen. Ook loop ik tegen vele rare en onvriendelijke &;meldingen’ aan. Er lijkt niet goed genoeg over de flow nagedacht vrees ik.  De app voelt verder erg commercieel aan door de vele tips en aangereikte Nutricia producten. En dit is precies het probleem. Merken en marketeers denken vooral aan hun producten en niet genoeg aan de gebruikers en hun wensen. Nutricia heeft het voordeel,  dat ze genoeg hebben geld om de app te promoten, maar het is de vraag  of het gaat resulteren in veel downloads en frequent gebruik.”

Marc Arnold (Digital Consultant van Zoekhelden en vader van dochter Olivia, 5 maanden): “Ik was erg onder de indruk van de uitgebreidheid van deze app. Van complete voedingsschema’s die tot in detail kunnen worden bijgehouden tot aan tips die relevant zijn voor mijn baby op dit moment. Ook de mogelijkheid om toegang te delen en dus met meerdere personen de gegevens te bekijken en beheren vind ik een slimme toevoeging. Toch is de uitgebreidheid in mijn ogen ook direct een nadeel van de app. Wanneer je niet alles consequent invult en bijhoudt krijg je geen optimale ervaring.  De keuze van Nutricia om deze app te maken vind ik een goede; jonge ouders hebben behoefte aan concrete tips en houvast. Deze app biedt die tips, en niet alleen op het gebied van voeding. Hierdoor wint Nutricia niet alleen aan likeability, maar profileert het zich als autoriteit op het gebied van opgroeiende baby’s. Persoonlijk baal ik er van dat ik nog ouderwets een groeiboekje thuis heb liggen.”

Bart Zoetmulder (Sales & Development Manager Digital bij Veronica Publishing en vader dochter Sanne, twee jaar): “Dat Nutricia zich via deze app richt op jonge ouders (in spé) is een logische stap. Eigenlijk verwacht ik dat ook wel van zo’n dominante speler. De app oogt fris en voelt native aan. Een minpunt is dat je kunt aanmelden als man, maar vervolgens alleen maar content krijgt die zich op de vrouw richt. Qua volledigheid is de app vrij briljant, zonder overigens het gevoel te hebben dat er een stortvloed aan informatie op je af komt. Men is er goed in geslaagd om de app te categoriseren en heel concreet te houden. Technisch moet er nog wel even gekeken worden naar een aantal onderdelen, hier en daar nog een bug, de app gooit me er soms uit. Het is prettig dat de producten van Nutricia een logisch onderdeel uitmaken van de app, maar niet dominant zijn.”

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie