Minderheidsbelang Telegraaf in GeenStijl

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf heeft een belang van 40 procent genomen in GS Media, uitbater van de weblog GeenStijl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft een woordvoerster van de uitgever bevestigd. De oprichters van GeenStijl, Dominique Weesie en Ambroos Wiegers, hebben de rest van GS Media in handen.
De populaire weblog is drie jaar geleden binnen het uitgeversconcern ontstaan. Weesie en Wiegers, toen werkzaam bij de uitgever, begonnen GeenStijl in hun vrije tijd als hobbyproject. Inmiddels is GeenStijl uitgegroeid tot een bedrijf met zes betaalde werknemers.

De site is met 1 miljoen unieke bezoekers een van de best bezochte weblogs. GeenStijl profileert zichzelf als een website waar ‘nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar afwisselen met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin’.

De Telegraaf denkt dat GeenStijl nog groter zal worden en wil de verdere groei financieren. GS Media kan zichzelf al bedruipen met de verkoop van banners. De redactie van GeenStijl blijft onafhankelijk (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie