'NFC en QR codes werken wel!'

Outdoor campagne laat flinke conversie in QR codes en NFC tags zien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

[door Lejo Duivenvoorde] De door Altermedia zorgvuldig gerichte Out-Of-Home uitingen converteren direct door gebruik te maken van de emotie van het moment. 

Vanaf 8 mei zijn op 2000 locaties op de Out-Of-Home uitingen van Altermedia stickers aangebracht met een NFC en een QR code.  Deze zijn naast een eigen campagne, met de plaatsing in 900 herentoiletten, direct ingezet ter ondersteuning van de Sony Playstation 4 campagne waarin wordt ingespeeld op  het FIFA WK Voetbal. 

Over een periode van circa 1 week werden op deze lokaties ca 30-40 interacties per dag, gemeten. Bezoekers die dus daadwerkelijk met hun telefoon een landingspagina of , in dit geval , een Sony Playstation demo opstartten door de QR code te scannen (52%) of de NFC tag te ‘tappen’ (48%). Aangezien Apple iOS (30% van de gemeten interacties)  geen NFC ondersteuning biedt, betekent dit inderdaad dat een groot deel van de Android/Windows gebruikers (34%) ook liever scanned of niet bekend is met de NFC functionaliteit hun toestellen. Deze case laat zien dat, naast mobiel betalen, identificatie of bestellingen, NFC en QR codes prima gebruikt kunnen en daadwerkelijk worden voor de conversie van OOH uitingen!

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie