Podcast: van content maken naar contentmarketeer

Hoe ga je van contentmaker naar contentmarketeer? Ontdek het in deze podcast over content.

Content! Dat is het onderwerp die tijdens deze podcast van Studio Beeckestijn wordt besproken. Bart Meerdink gaat in gesprek met Antal de Waij over dit interessante onderwerp. De vraag die centraal staat bij deze podcast is: hoe ga je van contentmaker naar contentmarketeer?

Onderwerpen die besproken worden

In een half uur komen er veel onderwerpen voorbij op het gebied van content. Deze onderwerpen worden onder andere besproken:

  • Succesvolle contentstrategie: hoe breng je hierin structuur aan en wat is de kunst achter succesvolle contentstrategie? Antal geeft tips voor een strategie waar je echt wat aan hebt.
  • Persona's: hoeveel persona's zou je moeten hebben en hoe ga je hiermee om? Antal verteld hoe je hierin het overzicht bewaart.
  • Gated content: wanneer hou je je content openbaar en wanneer besluit je dat het gated content gaat worden? Volgens Antal ligt dit aan de klantreis. Hij legt uit in welke fase je het best kunt kiezen voor gated content.
  • See-Do-Think-Care Model: dit model van Google wordt veel gebruikt, maar dit volstaat niet optimaal. Antal verteld hoe je in de klantreis rekening moet houden met 'het mistige midden'.
  • Balans owned, earned en paid media: hoe vind je balans tussen content op je eigen kanalen en earned en paid kanalen? Antal legt het uit.
  • Pillar content: Antal geeft tips hoe je een content hub creĆ«ert en bespreekt de waarde van user generated content.
  • Nieuwe contentformats: ten slotte vertelt Antal wat leuke, nieuwe contentformats zijn voor in je contentmix.

Beluister hier de podcast >>

Plaats als eerste een reactie