SPSS neemt DataDistilleries over

Het Amerikaanse SPSS Inc neemt de Nederlandse leverancier van analytische oplossingen DataDistilleries over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

DataDistilleries ontwikkelt analytische oplossingen waarmee de effectiviteit van direct marketing campagnes, fraudedetectie activiteiten, call centers, kantoren en websites wordt verhoogd. Over de laatste twaalf maanden werd een omzet van 4,5 miljoen dollar gerealiseerd, waarvan 90% uit Nederland. Grote klanten zijn ABN Amro, Achmea, ING Groep, Rabobank, Saga en Vodafone. Voor de overname legt SPSS 6,4 miljoen dollar neer, waarvan uit 1 miljoen dollar aan contanten en 5,4 miljoen dollar in aandelen. De verkoopafdeling van DataDistilleries zal worden opgenomen in de verkooporganisatie van SPSS. Verder is het de bedoeling de analytische kracht van de DataDistilleries applicaties uit te breiden met mogelijkheden die SPSS biedt op het gebied van data- en tekstmining, marktonderzoek en web- en marktanalyse.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie