Tristan Lavender aan de slag als contentmarketeer bij Philips

Lavender wil zijn scope verbreden; van louter B2B naar een combinatie van B2B en B2C.

Tristan Lavender is per 1 maart aan de slag als senior content marketing manager Personal Health voor Philips Benelux. Hiervoor was hij global content marketing manager bij Raet. Voor Raet was hij corporate content manager bij Deloitte. Lavender zegt dat het voor Philips een belangrijke uitdaging is om de rol als innovator op het gebied van persoonlijke gezondheid en welzijn verder uit te bouwen. Lavender: ‘Op dat gebied is enorm veel kennis binnen Philips aanwezig. Samen met collega’s ga ik eraan werken om die kennis in de Benelux nog beter naar buiten te brengen, op een manier waar consumenten en gezondheidsprofessionals mee geholpen zijn.’

Overstap
Lavender maakt de overstap omdat de missie van Philips hem aanspreekt: ‘De levens van mensen verbeteren met zinvolle innovaties’. Philips is volgens Lavender al 125 jaar een ijzersterk merk. ‘Maar’, zegt hij, ‘veranderend consumentengedrag vraagt om een marketingaanpak die continu mee evolueert. Ik kijk ernaar uit om daaraan bij te dragen. Daarnaast biedt deze functie mij de kans om mijn scope te verbreden van B2B marketing naar een combinatie van B2C en B2B marketing. Het mooie is dat die twee binnen Philips steeds meer samenkomen, op het raakvlak van persoonlijke gezondheid en gezondheidszorg.’

Logisch
Lavender spreekt van een logische vervolgstap in zijn loopbaan. ‘Net als mijn vorige twee werkgevers - Deloitte en Raet - is Philips een grote, kennisintensieve organisatie waar veel toegewijde experts werken. Mijn nieuwe functie voelt daarom als een logische vervolgstap in mijn persoonlijke missie om merken een menselijker gezicht te geven door het delen van waardevolle kennis.’

Lavender zat ruim twee jaar in het bestuur van (november 2012 – januari 2015).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie