Unilever gaat Iglo herlanceren

Unilever is bezig met het aanpassen van de producten in de diepvriessector. De merken ‒ zoals Iglo - krijgen een herlancering en moeten zich duidelijker onderscheiden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat maakte Unilever vandaag bekend naar aanleiding van de cijfers van het tweede kwartaal. Door onder meer tegenvallende verkopen van ijs en kant-en-klare thee was het een moeizaam tweede kwartaal. De omzet zakte in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met 3 procent tot 10,8 miljard euro.
De bedrijfswinst van Unilever zakte 2 procent tot 1,6 miljard. Dat heeft de onderneming woensdag bekendgemaakt. Ondanks de moeilijke marktomstandigheden steeg de nettowinst van de onderneming met 34 procent tot 770 miljoen euro. Dat kwam vooral door de hogere winsten die werden geboekt op de verkoop van bedrijfsonderdelen.

Unilever had in Europa te maken met prijsdalingen in de markten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging (onder meer de merken Dove en Axe). Bij de voedingsmiddelen (onder meer Calvé, Becel) stagneerde de markt voor ijs (Ola) en kant-en-klare thee (Lipton). Vooral in Duitsland, Frankrijk en Nederland was dat goed te merken. Hierdoor zakte de totale omzet in Europa met 7 procent tot 4,6 miljard euro. Ook in de Verenigde Staten was de markt moeilijk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie