Winst Unilever valt 11 procent lager uit

Maar de omzet van het FMCG-concern stijgt met 12 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever heeft in de eerste helft van dit jaar aanzienlijk minder winst gemaakt dan een jaar eerder. De vraag van consumenten blijft wereldwijd zwak, waardoor de hoeveelheid verkochte producten maar in beperkte mate toeneemt. Gunstige wisselkoerseffecten zorgden wel voor een flinke stijging van de omzet.

Het moederbedrijf van merken als Ola, Dove, Axe en Lipton meldde donderdag een omzet van 27 miljard euro over de eerste helft van dit jaar. Dat is 12 procent hoger dan een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten resteerde een plus van 2,9 procent, waarbij de hoeveelheid verkochte voedings- en verzorgingsmiddelen met 1 procent steeg.

De nettowinst van Unilever zakte in de eerste zes maanden van 2015 met 11 procent, naar 2,7 miljard euro. Unilever verwacht in heel 2015 de verkopen iets sterker te kunnen laten groeien dan zijn concurrenten. De winstmarge zal daarbij naar verwachting een gestage groei laten zien.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie