Zwolse toren wordt reclamezuil

Toren De Peperbus in Zwolle fungeert de komende drie jaar als reclamezuil. Met de opbrengst wil de gemeente een deel van de kosten van een grootschalige renovatie van de toren betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De renovatie, die in totaal 4,3 miljoen euro kost, begint na de zomer. De toren werd vorig jaar juni gesloten, omdat loszittende stenen gevaar opleverden. Inmiddels staat de 75 meter hoge toren in de steigers. De reclamedoeken, die op de vier zijden van de toren komen te hangen en regelmatig vervangen worden, zijn 10 bij 35 meter. De gemeente rekent 4550 euro per doek per maand. Aan twee van de vier zijden van de toren komen gratis ideële en culturele boodschappen te hangen. De twee kanten gericht op de A28 zijn beschikbaar voor commerciële boodschappen. Daarbij denkt wethouder J. Berends aan mode- of cosmeticareclame. Reclame voor alcohol of ´afbeeldingen met halfnaakte mensen` zijn niet toegestaan. Volgens de wethouder is er al veel interesse voor de reclamedoeken (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie