AH-baas waarschuwt voor zuinige consument

De Nederlandse consumentenuitgaven worden op korte termijn geraakt door angst voor de kredietcrisis en stagnerende economische groei.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt Dick Boer, bestuursvoorzitter van Albert Heijn en directielid van Ahold, tegen Reuters. Het persbureau liet hem reageren op winstwaarschuwingen bij branchegenoten als Carrefour, Marks & Spencer en Delhaize.

Volgens Boer treedt de neergang in de Nederlandse consumentenuitgaven langzamer in. Nu merken Nederlandse consumenten nog weinig van de slechte internationale economische ontwikkelingen. Ook zijn er in Nederland minder zorgen over de werkgelegenheid dan elders, aldus Boer.

Toch vreest de AH-topman dat de economische crisis de Nederlandse consument niet lang meer onberoerd zal laten. ‘Er komt een moment dat je meer reactie ziet dan vandaag. Zoals meer aandacht voor goedkopere producten en minder variatie.’

Volgens Boer is Albert Heijn dankzij de doorgevoerde herpositionering beter opgewassen tegen moeilijker marktomstandigheden. ‘Huismerken zijn een manier om geld te besparen. 50 Procent van ons assortiment, inclusief vers, bestaat uit private labels. Zonder vers is dat 30 procent.'

Bron: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie